چرا بدون بازاریابی اینترنتی دنیا به آخر می رسد؟!!

بازاریابی اینترنتی

این روزا شیوه ها و سبک های مختلفی در دنیای پیرامون ما به وجود اومده که بسیاری از متدهای قبلی رو بازنشسته کرده و اگر بخواهیم یکی از اونها رو نام ببریم، بازاریابی اینترنتی در صدر این شیوه ها و متدهای امروزی به چشم میخوره. شاید بازاریابی اینترنتی برای بعضی از افراد کمی گنگ و نامفهوم باشه و بسیاری از افرادی که پیرامونمون هستن در مورد این مقوله اطلاعاتی نداشته باشن یا اصلاً این موضوع رو به رسیمت نشناسند. امروز در این بحث قصد داریم تا به خوبی با این مقوله آشنایی پیدا کنیم و از زوایای مختلف به این موضوع بپردازیم. اگر به دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی اینترنتی و این دست از موضوعات اهمیت می دهید، ما رو تا پایان این متن همراهی کنید.

پیشنهاد می کنم مقاله های مفید زیر را مطالعه کنید.

بازاریابی اینترنتی چیست؟

در متن بالا به این موضوع اشاره کردیم که بازاریابی اینترنتی مقوله تازه ای هست که تجارت و روش های مختلف بازاریابی رو تحت الشعاع خودش قرار داده و خیل عظیمی از افراد برای این موضوع تلاش می کنند. حالا بهتره به مقوله بازاریابی اینترنتی بپردازیم و ببینیم این موضوع به چه منظوری می باشد. در قدیم الایام خیل عظیمی از افراد برای فروش و معرفی کالای خودشون به صورت کاملاً فیزیکی عمل می کردند. به طبع در اون زمان این روش بسیار کارآ بود و از این طریق در بسیاری از موردها به موفقیت می رسیدند. اما با رشد فضای مجازی مبتنی بر اینترنت انسان ها کم کم به سمت بازاریابی اینترنتی رفتند و سعی کردند کالاهای خودشون رو در فضای مجازی اینترنتی به فروش بگذارن؛ اما این مقوله هم زمان با بازاریابی به صورت فیزیکی وجود داشت و افراد رو بر سر یک دو راهی قرار داد. این سوال برای خیلی از افراد پیش اومد، که بازاریابی به صورت اینترنتی خوبه یا به صورت فیزیکی؟

پیشنهاد می کنم مقاله مفید زیر را مطالعه کنید.

بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی یا فیزیکی

در متن بالا بهتون گفتیم که این سؤال برای خیلی از افراد پیش اومده که بازاریابی به صورت اینترنتی خوبه یا به صورت فیزیکی؟ در مورد این موضوع از شما یک سؤال می پرسیم؟ بازاریابی رو در سرما و گرما در میان خیابونا ترجیح می دید یا در محیطی با هوای مطبوع و راحت؟ یا شاید بهتره که یک سؤال دیگه رو مطرح کنیم. آیا درآمدزایی بیشتر، با کمترین زحمت رو ترجیح می دید یا برعکس این موضوع رو؟ مطمئناً یک عقل سلیم بازاریابی در یک فضای مطبوع و بیشترین درآمد و کمترین زحمت رو انتخاب میکنه. پس می تونیم به صراحت بیان کنیم که بازاریابی اینترنتی در حال حاضر نسبت به بازاریابی فیزیکی ارجحیت داره و بسیاری از افراد به این سمت گرایش دارند. حتی می تونیم به جرأت بگیم که بازاریابی اینترنتی امروزه برای بسیاری از شرکت ها و کارخونه ها از نان شب هم واجب تره.

بازاریابی اینترنتی

چرا بازاریابی اینترنتی در دنیا مهم شده است؟

امروزه بازاریابی به صورت اینترنتی در جهان به عنوان یک اصل شناخته شده و بسیاری از صنایع مهم و برندهای حال حاضر دنیا برای فروش محصولات خودشون از این روش اقدام می کنند. این سؤال شاید برای خیلی از افراد مبهم باشه که بازاریابی اینترنتی در ایران چه سهمی داره؟ در مورد این موضوع می تونیم بگیم در این زمینه گام های خوبی برداشته شده و از نمونه های بازاریابی اینترنتی در ایران می تونیم به سایت های فروش کالا به صورت مستقیم و بدون واسطه اشاره کنیم. اما بازاریابی اینترنتی در ایران به انتهای خودش رسیده؟ مسلماً خیر. این موضوع در ایران جای کار داره و بسیاری از شرکت ها باید بازاریابی خودشون رو به این سمت و سو بکشونند. در کل باید گفت که بازاریابی اینترنتی به عنوان یک اصل در دنیا شناخته شده و بسیاری از کارشناسان باور دارند، که در آینده بازاریابی اینترنتی به عنوان یک اصل شناخته میشه و اگه یک واحد تجاری این موضوع رو رعایت نکنه قطعاً مرگ زودرس خودش رو رقم زده.

بازاریابی اینترنتی

تأثیر شبکه های اجتماعی بازاریابی به صورت اینترنتی

از سال های پیش بازاریابی اینترنتی در سرتاسر جهان باب شده بود و بسیاری از افراد با استفاده از فضای مبتنی بر وب به تبلیغات پیرامون کالا و خدمات خود می پرداختند و سعی می کردند از این راه کالای خودشون رو به معرض دید و فروش بگذارند. اما اوج این کار با پیدایش شبکه های اجتماعی مثه تلگرام، اینستاگرام، واتس اپ، وایبر و … نمایان شد. به جرأت می تونیم بگیم که شبکه های مجازی برای بازاریابی اینترنتی، مثه سوختی برای یک جت بود تا شتاب اون رو بیش از پیش کنه و البته افراد بسیاری از این موضوع سودهای کلان بردند، که البته این سود رو مدیون هوش و تدبیرشون هستند.

پیشنهاد می کنم مقالات مفید زیر را در مورد برند سازی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی از دست ندهید.

بازاریابی اینترنتی

نتیجه پایانی

تمام این موضوعات رو گفتیم تا به این نقطه از بحث برسیم که بازاریابی اینترنتی به عنوان یکی از اصول امروزه جهان شناخته میشه و انجام ندادن اون به منزله مرگ برای هر واحد تجاری محسوب میشه؛ افراد می تونن با بازاریابی به این صورت در هر وقت، هر مکان و هر حالتی به درآمدزایی برسند و هیچ محدودیتی از این لحاظ ندارند. در واقع این روش از بازاریابی رو می تونیم به عنوان یک کسب و کار اینترنتی معرفی کنیم. در پایان امیدواریم بازاریابی اینترنتی در ایران سرعت بیشتری به خودش بگیره. از اینکه تا پایان با ما همراه بودید نهایت تشکر رو داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 2 =