آنچه باید درباره ی یک تبلیغات ایده آل بدانیم

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات موضوعی تازه در دنیای امروزی نیست و ریشه ای کهن دارد. در واقع از قدیم مردمان جهت معرفی کسب و کار خود، فروش محصولات و آشنا کردن نیازمندان به یک حرفه ی جدید و …از روش های مختلف تبلیغ کردن استفاده می کردند. روش های سنتی تبلیغات در طول زمان دچار تغییرات فراوانی شده است و امروزه روش های مدرن تبلیغ کردن همانند استفاده از اینترنت، موبایل و … به شدت رونق گرفته است. در این مقاله قصد داریم با روش های مختلف تبلیغ کردن، اهمیت تبلیغ، تفاوت های تبلیغ و بازاریابی و … بیشتر آشنا شویم و در ادامه نیز بهترین روش تبلیغات و کارآمدترین آن ها را معرفی کنیم.

آشنایی با انواع روش های تبلیغات

اصولاً تبلیغات یا Advertising انواع مختلفی دارد که هر فرد یا شرکت وابسته به نیاز خود یکی از روش های آن را انتخاب می کند. هر روش تبلیغ کردن، وابسته به هزینه و کارآمدی یا بازده آن تفاوت های بنیادی دارد و کاربری های آنها برای فعالیت های مختلف یکسان نیست. در دسته بندی روش های تبلیغ کردن می توان به تبلیغ های چاپی یا Print Advertising، رسانه ای یا Broadcast Advertising، محیطی یا Outdoor، آنلاین یا به عبارت دیگر برخط، تلفنی، نامشهود، خدمات عمومی، تلویزیونی و رادیویی اشاره کرد.این روش های تبلیغ کردن کم‌وبیش در رده ی روش های سنتی تبلیغ قرار دارد. در حال حاضر روش های تبلیغ اینترنتی و استفاده از فضای مجازی جای خود را در این عرصه به خوبی باز کرده است و در واقع بخش عظیمی از فعالیت ها در این زمینه در این راستا می باشد.

تبلیغات

نکات کلیدی درباره ی تبلیغات

برای اینکه تبلیغات بازده خوبی داشته باشد، مطالعات دقیقی توسط فعالان این حوزه بر روی آن انجام شده است. در واقع بازخورد یک روش خاص تبلیغ می تواند نشان دهنده ی کیفیت و کارایی آن باشد. با این حال باید توجه داشت که هزینه ی تبلیغ کردن باید به خوبی مدیریت گردد. در واقع با سپردن تبلیغ یک حرفه، کار یا محصول توسط یک شرکت مبتدی و با روش غلط می تواند هزینه های زیاد و جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد. برای کسب اطلاعات دقیق در مورد نکات و ترفندهای تبلیغ به راحتی می توان با جست و جوی عباراتی چون اشتباهات رایج در تبلیغ یک محصول، نکات کلیدی تبلیغ کردن، برای فلان محصول چه روش تبلیغی مناسب‌تر است و … در اینترنت، نکات ظریف و کاربردی در این زمینه را آموخت و جهت بازدهی بالا برای کسب و کار خود به کار برد. مهمترین نکته در این زمینه یافتن یک شرکت تبلیغ کننده ی مناسب و کاراست که مشاوران حرفه ای و خوبی داشته باشد.

دیجیتال مارکتینگ

توضیحاتی درباره ی بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ

در اینجا بهتر است به یک نکته ی کلیدی توجه کرد، بازاریابی یا اصطلاحاً مارکتینگ (Marketing) به کلی با تبلیغات متفاوت می باشد و این دو در واقع مقوله هایی مجزا می باشد. به عبارت دیگر با تبلیغ، یک پیام جهت معرفی و تبلیغ ارسال می گردد و بازاریابی در واقع برنامه ی ریزی دقیق و هدفمند جهت فروش یک محصول یا ارائه ی خدمات می باشد. در کنار این موضوعات دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتالی و تبلیغات دیجیتال نیز کاملاً مجزا هستند. در دیجیتال مارکتینگ، افراد با استفاده از زیر ساخت های دیجیتالی فروش محصول را انجام می دهند ولی در مورد تبلیغات دیجیتال با استفاده از اینترنت و فضای مجازی تنها خدمات و محصولات معرفی می گردد.

تبلیغات

آشنایی با تبلیغات اینترنتی به عنوان روشی بسیار کارآمد

تبلیغات اینترنتی در کنار تبلیغ هایی که با استفاده از پیامک و ایمیل انجام می شود، امروزه در رأس فعالیت های شرکت های ارائه دهنده ی خدمات در تبلیغ می باشد. تبلیغ هایی که اصطلاحاً کلیکی نامیده می شوند،‌ پیش مقدمه ی کلیپ های ویدئویی، بنرهای مخصوص تبلیغ در سایت های معتبر نمونه هایی از این روش تبلیغی می باشد. به لحاظ تاریخی این نوع تبلیغ از طریق اینترنت از سال ۱۹۹۴ میلادی باب شد و مزیت های آن به خوبی در عصر حاضر به اثبات رسیده است. به طور مثال با هزینه ای بسیار پایین تر از روش های دیگر تبلیغی می توان از طریق اینترنت خدمات و محصولات خود را معرفی کرد و بازده بالاتری به دلیل رغبت مردم امروزی به اینترنت دریافت کرد. قابلیت اضافه کردن خلاقیت در تبلیغ، ایجاد فاکتورهای جذاب کننده ی تبلیغ، آسانی تهیه و قیمت بسیار مناسب از مزایای اصلی تبلیغ از طریق اینترنت می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − یازده =