بازاریابی دیجیتال تا ۵ سال آینده به چه سمتی می رود؟

دیجیتال مارکتینگ

برای بسیاری از افرادی که در حوزه بازاریابی فعالیت می کنند، واژه دیجیتال مارکتینگ بسیار آشنا می باشد. دیجیتال مارکتینگ یکی از زیر شاخه های بازاریابی است که در سال های اخیر بسیار موفق عمل کرده و بسیاری از افراد را به این شغل جذب کرده است. کسانی که در این رشته و شغل فعالیت دارند، علاقه دارند بدانند که دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال در سال های آینده به چه سمت و سویی می رود؟ در ادامه کمی بیشتر با واژه دیجیتال مارکتینگ آشنا می شویم و توضیحاتی درباره آینده این شغل می دهیم.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

اگر بخواهیم یک تعریف ساده از بازاریابی دیجیتال را ارائه دهیم می توان گفت: استفاده از ابزارها و امکانات موجود در فضای وب و اینترنت برای تبلیغات برای محصولات خود یا دیگران را بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ می گویند. در این روش به جای اینکه محصولات خود را به صورت حضوری و در دنیای واقعی تبلیغ کنیم این کار را در دنیای مجازی و به صورت غیر حضوری انجام می دهیم. دیجیتال مارکتینگ معمولاً در وب سایت ها و شبکه های مجازی که دارای کاربران بسیار زیادی هستند، انجام می شود. بسیاری از افراد به اشتباه فکر می کنند که دیجیتال مارکتینگ فقط مختص کسب و کار اینترنتی است ولی در واقعیت این طور نیست و شما می توانید مشاهده کنید که بسیاری از کسب و کارهایی که در دنیای واقعی فعالیت می کنند نیز تبلیغات خود را در فضای مجازی انجام می دهند.

دیجیتال مارکتینگ

چرا دیجیتال مارکتینگ؟

با پیشرفت تکنولوژی های مختلف آمار کسانی که از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند، بسیار افزایش یافته است به طوری که امروزه هیچ خانه ای را پیدا نمی کنید که حداقل یک گوشی هوشمند یا کامپیوتر شخصی نداشته باشد. به همین علت است که می توان گفت بهترین فضا برای تبلیغات محصولات مختلف، فضای مجازی است و همین امر است که باعث شده بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی شکل بگیرند و اقدام به تبلیغات محصول کنند. امروزه دیگر کمتر کسی به تبلیغات شما در دنیای واقعی توجه می کند و بیشتر خریداران و افرادی که قصد خرید یا اجاره محصولی را دارند، بیشتر در فضای مجازی به دنبال محصول مورد نظر خود می گردند.

انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ (قسمت اول)

بی شک یکی از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ را می توان سئو در موتورهای جست و جو دانست، امروزه بسیاری از وب سایت ها را در فضای وب و اینترنت مشاهده می کنید که اقدام به فروش محصولات مختلف می کنند. این محصولات برای اینکه در صفحات اولیه ی جست و جوی کاربران ظاهر شوند، نیاز دارند که دارای محتوایی سئو شده باشند تا موتور های جست و جو سریع تر آن ها را پیدا کنند و در صفحات اولیه خود قرار دهند. بازاریابی محتوا یکی دیگر از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که شما برای هر کسب و کار مجازی و واقعی که دارید نیاز دارید یک محتوای مناسب برای آن تهیه کنید. همین عامل باعث شده است که کسب و کارهای بسیار زیادی در فضای مجازی با عنوان تولید محتوا ایجاد شود.

انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ (قسمت دوم)

یکی دیگر از ابزارهای قدرتمند دیجیتال مارکتینگ، شبکه های اجتماعی هستند، بسیاری از افراد امروزه با گوشی های هوشمند آشنا هستند و از آن ها استفاده می کنند، این گوشی ها این امکان را فراهم می کنند که افراد بتوانند در کمترین زمان ممکن با فضای مجازی در ارتباط باشند و به همین دلیل بیشتر مردم دنیا از گوشی های هوشمند برای رفتن به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی استفاده می کنند و این امر باعث می شود که تبلیغ کنندگان و کسانی که کار دیجیتال مارکتینگ را انجام می دهند، شبکه های اجتماعی را فضای مناسبی برای تبلیغات خود ببینند. بازاریابی ایمیلی نیز یکی دیگر از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که در ایران نیز بسیار محبوب می باشد. در این روش، تبلیغات از طریق ایمیل برای افراد فرستاده می شود و به این ترتیب محصولات تبلیغ می شوند.

اگه دوست داشتی این مقاله هم بخون:

 

دیجیتال مارکتینگ

موانع سر راه دیجیتال مارکتینگ

در راه پیشرفت دیجیتال مارکتینگ، موانع بسیاری موجود هستند. یکی از این موانع که تأثیر بسیار زیادی دارد ولی امروزه در حال از بین رفتن می باشد، مدیریت ناکافی برای خریدهای اینترنتی است. سیستم کاری دیجیتال مارکتینگ نیز از دیگر موانع می باشد چرا که برای اینکه بازاریابی دیجیتال همگانی شود، نیاز به یک سیستم بسیار قوی احساس می شود. مانع آخر کمبود منابع است. چرا که با افزایش تقاضا از دیجیتال مارکتینگ منابع نیز باید بیشتر شوند.

دیجیتال مارکتینگ

افزایش اطمینان مردم به بازاریابی و خرید دیجیتال در ۵ سال آینده

امروزه با وجود کلاهبرداری های بسیار زیادی که در فضای مجازی می شود، باز هم افراد بسیار زیادی اقدام به خریدهای اینترنتی می کنند و تبلیغات بازاریابی دیجیتال را می پذیرند، اما پیش بینی می شود در سال های آینده علی الخصوص در ۵ سال آینده کلاه برداری های اینترنتی به مقدار بسیار زیادی از بین بروند و به این ترتیب تمامی مردم می توانند به سادگی به تبلیغات دیجیتال مارکتینگ و خریدهای اینترنتی اطمینان کرده و خریدهای خود را به این صورت انجام دهند. افزایش اطمینان مردم به این نوع خرید می تواند باعث پیشرفت بسیار چشمگیر دیجیتال مارکتینگ شده و خرید در دنیای واقعی را به صورت کامل از بین ببرد. مخصوصا الان با آمدن رمز پویا و آگاه شدن مردم میشود گفت که کلاه برداری های اینترنتی به شدت کم شده و مردم خیلی از خرید های اینترنتی خیلی استقبال کرده اند.

دیجیتال مارکتینگ

روی آوردن تمامی شرکت های موفق به دیجیتال مارکتینگ در سال های آینده

با پیشرفت بازاریابی دیجیتال و روی آوردن بیشتر مردم به خریدهای اینترنتی و اعتماد کردن به بازاریابی دیجیتال، شرکت های بزرگ کم کم متوجه این قضیه می شوند که اگر قصد دارند همچنان با رقبای خود به رقابت بپردازند، باید خود را با دیجیتال مارکتینگ همگام کنند و به همین دلیل همه آن ها به بازاریابی دیجیتال روی می آورند. هر چه شرکت های بزرگتری به بازاریابی اینترنتی روی بیاورند، دیجیتال مارکتینگ نیز بیشتر از قبل پیشرفت می کند و هر چه این بازاریابی بیشتر پیشرفت کند، باز هم شرکت های بزرگتری به آن روی می آورند و پیش بینی می شود در سال های آینده تقریباً تمامی شرکت های بزرگ و کوچک تبلیغات خود را از این طریق انجام دهند.

دیجیتال مارکتینگ

پیشرفت بازاریابی دیجیتال در ایران در ۵ سال آینده

یکی از پیش بینی هایی که امکان به واقعیت تبدیل شدنش بسیار زیاد است، پیشرفت فوق العاده زیاد بازاریابی اینترنتی در ایران در سال های آینده است، همان طور که می دانید ایران جزء کشوری است که بیشترین آمار فعالیت در فضای مجازی را داراست و همین فعالیت باعث شده است بیشتر مردم ایران حداقل عضو یکی از شبکه های اجتماعی باشند. تعداد کاربران ایرانی بسیار زیاد شبکه های اجتماعی این اجازه را به شرکت های تبلیغاتی می دهد که فضای کاری خود را به این سمت و سو تغییر دهند. امروزه بسیاری از شرکت های ایرانی به بازاریابی دیجیتال روی آورده اند و شرکت های بزرگ نیز برای این که از رقبای خارجی و داخلی خود عقب نمانند، به زودی و حداکثر در ۵ سال آینده به بازاریابی اینترنتی و دیجیتال روی خواهند آورد.

مقاله پیشنهادی مرتبط با این موضوع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 7 =