برند چیست؟

برند سازی

در دنیای امروزه تبلیغات در کارهای اقتصادی بسیار مهم به نظر می‌رسد. در این راستا عملیات برند سازی را می‌توان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین تبلیغات برای فعالین در عرصه اقتصادی و فرهنگی نام برد. برند و برندیگ مدت‌ها است که موردتوجه بسیاری از افراد می‌باشد. برند سازی دارای یک سری از شرایط ویژه است، که افراد باید به آن توجه داشته باشد. ما در این متن قصد داریم تا شما را با برند، زمینه‌های استفاده از برند و شیوه‌هایی که برای امور برند سازی استفاده می‌شود، آشنا نماییم. چنانچه قصد دارید تا در کار خود به‌عنوان یک برند مطرح شوید و نام آن برند را بر سر زبان‌ها بیندازید ما را تا پایان این متن همراهی نمایید. در شروع به تعریف برند و اینکه برند چیست می پردازیم.

برند چیست

در ابتدا قبل از آنکه با برند سازی آشنا شویم، بهتر است خود برند را واکاوی نماییم. واژه برند از چند قرن پیش مورداستفاده می‌باشد. لذا واژه برند با انقلاب صنعتی در اروپا یعنی در اواخر قرن ۱۹ بیشتر موردتوجه افراد به‌خصوص کسانی که در زمینه‌های صنعتی و تجاری فعالیت می‌کردند قرار گرفت. اگر بخواهیم یک تعریف کلی از واژه برند داشته باشیم، می‌توان گفت که برند به معنای اعتبار می‌باشد. این برند و یا اعتبار در زمینه‌های مختلفی می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. به طور مثال یک کالا توسط تولیدکنندگان مختلفی تهیه می‌شود و به بازار ارائه می‌گردد. اما آن کالایی که توجه مردم را بیشتر به خود جلب کرده و فروش بالاتری نسبت به کالاهای مشابه دارد، از اعتبار بیشتری در نزد افراد برخوردار است و توانسته است در میان اقشار یک جامعه به یک برند تبدیل شود.  

برند سازی

در چه زمینه‌هایی از برند استفاده می‌شود

همان‌طور که در متون بالا به آن اشاره شد، برند و برند سازی در زمینه‌های مختلفی مورد استفاده است. در متن بالا مثالی را عنوان کردیم که درزمینه فروش کالا، یک کالا در میان اقشار مختلف جامعه از اعتبار بیشتری برخوردار خواهد بود و شرکت تولیدکننده آن کالا توانسته است عملیات برند سازی را به نحو احسنت انجام دهد. اما این نوع از برند سازی، به‌عنوان استفاده از برند در زمینه‌های تجاری مورداستفاده می‌باشد؛ درحالی‌که برند و برند سازی تنها در زمینه‌های تجاری مورداستفاده نمی‌باشد و می‌توان از عملیات برندینگ در زمینه‌های هنری، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی استفاده کرد. به‌طور مثال در صنعت فیلم‌سازییک کارگردان با ارائه آثار فاخر توانسته است، به یک برند تبدیل شود و آثار وی از اعتبار خاصی در میان اقشار مختلف جامعه برخوردار است.

برند سازی

شیوه های مختلف برند سازی

برای انجام عملیات برند سازی توجه به یک سری از شیوه‌ها الزامی است. یکی از مهم‌ترین و  اصلی‌ترین شیوه‌هایی که برای برند سازی مورداستفاده قرار می‌گیرد، تولید محصولات و یا ارائه کارهای باکیفیت می‌باشد. لذا کیفیت با انتخاب افراد در هر زمینه‌ای ارتباط مستقیم دارد. از دیگر شیوه‌های انجام برند سازی می‌توان به تبلیغات اشاره کرد. گفتنی است یک شرکت هر آنچه که یک محصول باکیفیت تولید کند، تا زمانی که از شیوه‌های نوین تبلیغاتی برای محصول خود استفاده نکند، نمی‌تواند به اصل برند سازی برسد. افرادی که قصد انجام فعالیت‌های تجاری را دارند، بهتر است محصولات خود را باقیمتی پایین به جامعه ارائه نمایند تا رفته‌رفته آن کالا در میان جامعه جا باز کند.

برند سازی

نکات مربوط به برند سازی

۱- درزمینه برندینگ کسانی  که موفق می‌شوند تا اعتباری در میان افراد پیدا کنند، باید توجه داشته باشند که در ادامه راه کیفیت کار خود را کاهش ندهند و از طرفی نیز به آن بیفزایند.

۲-  سعی نمایید خدمت و یا محصولی را که در راستای یک برند به مردم ارائه می‌دهید، بسیار شکیل و متفاوت از سایر گونه‌های مشابه باشد.

۳- لازم به ذکر است در عملیات برند سازی نباید تنها به زمینه‌های تجاری آن فکر نمایید. برند می‌تواند در همه زمینه‌ها مؤثر باشد؛ پس در هر زمینه‌ای برای کسب اعتبار بیشتر از شیوه‌های نوین برند سازی استفاده نمایید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − 2 =