اخطار: با به روز نکردن کسب و کارتان حتماً شکست می خورید!!!

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ اصطلاحی که امروزه همه جا می شنویم و همه مردم جامعه با آن آشنایی دارند. خیلی از مردم برای بیشتر شدن درآمد و استفاده از فرصت های کاری در اینترنت به دیجیتال مارکتینگ می‌ پردازند. کسب و کارهای اینترنتی یکی از مهم ترین و رایج ترین اقدامات در زمینه دیجیتال مارکتینگ به شمار میاد که  با فراگیر شدن تلفن های همراه هوشمند رونق فراوانی پیدا کرده است. در این مقاله به بررسی معنی دیجیتال مارکتینگ و دلایل نیاز به بروز رسانی کردن کسب و کارها در این  زمینه می پردازیم.

بازاریابی دیجیتالی یا دیجیتال مارکتینگ

امروزه موبایل ها و تلفن های هوشمند در دست همه افراد با سنین مختلف دیده می شود و تقریباً همه تسلط کافی برای کار با آن ها را دارند. افراد در سنین مختلف موبایلی می خرند و بسیاری از زمان شبانه روزی را با گوشی می گذرونند. این شاید فرصت جدیدی برای به راه افتادن دیجیتال مارکتینگ و کسب و کارهای اینترنتی شناخته بشود. بعضی از افراد اعتقاد دارند که همه افراد بیشتر نیازهای مختلف خود را از طریق تلفن همراه برطرف می کنن، مثل برقراری ارتباط تا خرید وسایل مختلف. با این موقعیت صاحبان کسب و کار فرصتی بدست می آورند و برای انجام تبلیغات مختلف و متنوع با هزینه کم استفاده می کنند. دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات در فضای مجازی و رونق کسب و کارهای آنلاین هر روز رو به افزایش است و شاید هر شخصی با هزینه و بودجه مورد نظر خودش بتواند به این کسب و کارها وارد بشه.

دیجیتال مارکتینگ

روش های مختلف در بازاریابی اینترنتی

کسی که کسب و کار اینترنتی خودش رو داره برای فراگیر شدن و معرفی بیشتر به افراد مختلف باید از روش های زیر استفاده کنه:

  • بهینه سازی وب سایت  در موتورهای جستجو SEO
  • استفاده از شبکه های اجتماعی و فعالیت در آن ها نقش مهمی در  دیجیتال مارکتینگ داره.
  • دیجیتال مارکتینگ از طریق بازاریابی محتوایی که هم برای سایت و هم برای شبکه های اجتماعی تاثیر زیادی داره.
  • بازاریابی ایمیلی و ویدئویی برای افرادی که فرصت کافی برای خوندن مطالب شما را ندارند بسیار مفید خواهد بود.
  • بازاریابی و تبلیغات اینترنتی که به صورت بنرهای تبلیغاتی، تیزر، اسلاید و غیره در سایت های مختلف قرار می گیره باعث میشه کسب و کار شما بیشتر به چشم بیاد.

 

دیجیتال مارکتینگ

داشتن وب سایتی با رتبه بالا، برگ برنده در دیجیتال مارکتینگ

زمانی که وب سایتی برای خودتان طراحی می کنید برای نمایش بیشتر و همین طور بیشتر دیده شدن بوسیله کاربران مختلف باید رتبه سایت شما بالا باشه. بهینه سازی یا SEO کردن سایت کمک زیادی به دیده شدن بیشتر سایت شما می کنه. تاثیر زیاد بهینه سازی در نمایش سایت شما و شهرت پیدا کردن برند به خوبی ثابت شده. سعی کنید وب سایتی که طراحی می کنید گرافیک و ظاهر زیبایی داشته باشه، مطالب و محتوایی که در سایت درج می کنید با کیفیت باشه، استفاده از سایت و رفتن به قسمت های مختلف برای کاربر راحت باشه، از تبلیغات زیاد و خسته کننده استفاده نکنید. با رعایت این موارد کاربر زمان زیادی در سایت شما به بررسی و جستجو اختصاص میده و این باعث بالا رفتن رتبه سایت شما می شه.

دیجیتال مارکتینگ

تاثیر شبکه های اجتماعی در دیجیتال مارکتینگ

یکی از راه های ارتباط شما با بقیه افراد شبکه های اجتماعی است، که امروزه رواج بسیاری پیدا کرده. همه افراد در سن های مختلف تلفن های هوشمند دارند که نقش مهمی در دیجیتال مارکتینگ و کسب و کارهای اینترنتی ایفا می کنند. وجود کاربران زیاد در این شبکه ها فرصت خوبی برای کسب درامد اینترنتی در زمینه های مختلف ایجاد کرده و اقشار و صنف های مختلف در این شبکه ها به دنبال نیازهای خودشان هستند. بازاریابی در این  شبکه ها و معرفی محصولات و خدمات، به سرعت کاربران و مشتری های خاص خودش رو پیدا می کنه. خصوصاً در ایران که کاربران شبکه های اجتماعی روز به روز بیشتر می شوند. بنابراین اگر حتی وب سایتی طراحی نکردید با داشتن شبکه های اجتماعی مختلف به راحتی می تونید کاربران و مشتریان وفاداری رو پیدا کنید.

دیجیتال مارکتینگ

 

به روز نگه داشتن کسب و کار

کسب و کارهای مختلفی در زمان های کوتاه شکل می گیرند و به فعالیت می کنند، اما بعد از مدتی خیلی از این کسب و کارها از بین می روند. دلیل از بین رفتن بسیاری از این کارهای اینترنتی، انجام دادن روش غلط دیجیتال مارکتینگ و به روز نبودن کسب و کار است. وقتی کسب و کار به روز نباشه کسب و کارهای جدیدی جای آن را به راحتی می گیرند. بسیاری از مشتریان برای داشتن اطلاعات و مطالب جدید و به روز، در جستجوی نیاز خودشون در فضای مجازی هستند.

بنابراین کسب و کار دیجیتال شما همیشه باید به روز باشه. وقتی محصول یا خدمات جدیدی دارید باید به سرعت در زمینه دیجیتال مارکتینگ اقدام کنید، تا درآمد شما را به خوبی افزایش بده. یکی از روش های به روز کردن کسب و کار وارد شدن به بازارهای جدید حتی در سطح جهانی می تونه باشه. با این کار کاربران و مشتریان، کسب و کار اینترنتی شما را به عنوان مرجع و منبع اطلاعات جدید و به روز می شناسند .

دیجیتال مارکتینگ

مزایای داشتن کسب و کار به روز

همان طور که گفتیم به روز نبودن کسب و کار خیلی زود باعث شکست اون کسب و کار می شه. با به روز کردن کسب و کار و بهینه کردن اون، ارائه اطلاعات و خدمات جدید و به روز به مشتریان و کاربران، در بین رقبا و همکاران هم سطح بالاتری پیدا می کنید. وقتی شما با رقبای سطح بالا رقابت می کنید ناچارید سطح کاری خود را بالا ببرید که در میدان رقابت عقب نیفتید. فناوری ها و زیرساخت های کسب و کار شما باید همیشه به روز و جدید باشه که این موضوع برای سرمایه گذاران اهمیت بسیار زیادی داره. البته دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارهای جدید سخت تر به نظر میرسه اما مشتری های شما هم تغییر کرده و نیازهای جدیدی دارند که با برآورده کردن این نیازها درآمد شما هم افزایش پیدا می کنه.

مقالات پیشنهادی مرتبط با این موضوع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 13 =