اینفلوئنسر مارکتینگ کلید موفقیت در دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی!

بازاریابی اینترنتی

امروزه شبکه های اجتماعی پیشرفت بسیار چشم گیری در زمینه نفوذ به زندگی مردم دارند و بیشتر افراد جامعه حداقل در یک شبکه اجتماعی عضو شده اند. بنابراین دیجیتال مارکتینگ که در واقع بازار یابی و تبلیغ از طریق اینترنت است، روش بسیار مؤثر تری نسبت به روش های سنتی خواهد بود. یکی از شاخه های دیجیتال مارکتینگ، اینفلوئنسر مارکتینگ است که در آن از افراد مشهور و محبوب در میان مردم برای تبلیغات و جلب اعتماد مردم در مورد محصول و یا خدمات مورد نظر استفاده می شود.

پیش نیاز این مقاله، مقاله بازاریابی درونگرا و برونگراست

پیشنهاد می کنم مقاله مفید زیر را مطالعه کنید.

دیجیتال مارکتینگ

امروزه ابزارها دیجیتالی در زندگی ما نفوذ بسیار زیادی پیدا کرده اند که از مهم ترین آن ها می توان به پیام رسان های موبایلی اشاره کرد. دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی در واقع به فعالیت ها و تبلیغاتی گفته می شود که با استفاده از این ابزار ها و از طریق اینترنت انجام می شود. در روش دیجیتال مارکتینگ انواع کالاها، خدمات و محصولات تبلیغ می شوند. تفاوت های بسیار زیادی بین کسب و کار اینترنتی و دیگر روش های سنتی وجود دارد. بدون شک امروزه در اکثر خانواده ها بیشتر اعضای خانواده یک گوشی همراه دارند و معمولاً در بسیاری از شبکه های اجتماعی نیز عضو شده اند. پس شاید بهترین راه برای تبلیغ یک محصول و یا خدمات، استفاده از دیجیتال باشد. به طور کلی با توجه به گسترش بسیار چم گیر شبکه های اجتماعی و یا رسانه های اینترنتی بهترین راه برای بازار یابی، بازار یابی اینترنتی خواهد بود. این تصور که دیجیتال مارکتینگ مختص کسب و کار های اینترنتی است یک تصور اشتباه است و بسیاری از کسب و کار های سنتی نیز قابلیت استفاده از دیجیتال مارکتینگ را دارند.

پیشنهاد می کنم مقاله مفید زیر را مطالعه کنید.

دیجیتال مارکتینگ

اینفلوئنسر یا فرد تأثیر گذار به چه کسی گفته می شود؟

شبکه های اجتماعی نفوذ بسیار زیادی را در زندگی افراد جامعه امروزی پیدا کرده اند. اینفلوئنسر (influencer) در لغت به معنی”تأثیر گذار ” است، اما در کاربرد به افرادی گفته می شود که در دنیای مجازی شناخته شده و میان مردم محبوب باشند. به معنی دیگر اینفلوئنسر ها به سلبریتی های شبکه های اجتماعی گفته می شود. ممکن است خارج از یک شبکه ی اجتماعی فرد مورد نظر، شناخته شده نباشد اما باز هم اینفلوئنسر محسوب می شود. اینفلوئنسر ها تأثیر بسیار زیادی در دیجیتال مارکتینگ دارند. این افراد به دلیل محبوبیتی که در میان مردم دارند روز به روز از طرف افراد زیادی دنبال می شوند و تعداد دنبال کننده های آن ها افزایش پیدا می کند. به عنوان مثال یکی از محبوب ترین و برترین شبکه های اجتماعی برای دیجیتال مارکتینگ شبکه ی اجتماعی اینستاگرام است. در این شبکه بسیاری از افراد مشهور همچون بازیگر ها، فوتبالیست ها و.. برای خود صفحه شخصی ایجاد کرده و تعداد بسیار بالایی نیز دنبال کننده دارند.

دیجیتال مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

همان طور که گفتیم اینفلوئنسر ها از محبوبیت بالایی در میان مردم برخوردار هستند و در اغلب شبکه های اجتماعی از تعداد بسیار زیادی دنبال کننده بهره می برند. اغلب اوقات به دلیل تأثیر گذاری زیاد از این افراد برای دیجیتال مارکتینگ استفاده می شود که به آن اینفلوئنسر مارکتینگ گفته می شود. اینفلوئنسر مارکتینگ طی سال های اخیر پیشرفت بسیار چشم گیری داشته است و یکی از مهم ترین روش ها برای دیجیتال مارکتینگ به شمار می رود. این روش در واقع بهبود یافته ی روش دهان به دهان در بازار یابی ها است. وقتی محصولی توسط یک سلبریتی یا فرد مشهور برای مردم معرفی می شود به دلیل محبوبیت فرد مورد در میان مردم و همچنین اعتمادی که طرفدارانش به او دارند، محصول و خدمات تبلیغ شده در بین مردم مورد قبول واقع شده و استقبال خوبی از آن می شود. علاوه بر سلبریتی ها روزنامه نگاران، وبلاگ نویسان، فرهنگیان؛ تحلیلگران، مشاوران و غیره نیز می توانند جزو اینفلوئنسر ها بوده و نقش بسزایی را در دیجیتال مارکتینگ ایفا کنند.

بازاریابی اینترنتی

کاربرد و مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ کاربرد های بسیار زیادی دارد و برای اهداف متفاوتی استفاده می شود. عده ای از اینفلوئنسر مارکتینگ برای افزایش اعتبار خودشان در تجارت ها، عده ای برای ایجاد بحث و گفت و گو در مورد محصولشان و عده ای نیز برای به فروش رساندن کالا ی خود اقدام به استفاده از این روش در دیجیتال مارکتینگ می کنند. بنابراین اینفلوئنسر مارکتینگ باعث بازار یابی محصولات و خدمات شده و اعتبار آن ها را در میان مردم بالا می برد. افزایش تعداد مشتری ها از مهم ترین خصوصیات اینفلوئنسر مارکتینگ است. از مزایای مهمی که اینفلوئنسر مارکتینگ دارد می توان به قرار دادن تبلیغات برند شما در معرض دید عموم و میلیون ها مصرف کننده، تولید محتوای اصیل برای بازار یابی برند و افزایش اعتماد مصرف کننده ها به دلیل وجود رابطه ی عمیق مابین آن ها و طرفدارانشان اشاره کرد.

بازاریابی توسط افراد تاثیرگذار

چگونه افراد تأثیر گذار (INFLUENCERS) را پیدا کنیم؟

قبلاً نیز اشاره کردیم که نفوذ داشتن و تأثیر گذار بودن تنها به دلیل معروفیت افراد و شهرت آن ها نیست و افراد مختلفی می توانند جزو اینفلوئنسر ها بوده و به کمک دیجیتال مارکتینگ بیایند. با این حال به طور معمول برای بازار یابی های اینترنتی از افراد مشهور استفاده می گردد زیرا این افراد در میان مردم بسیار قابل اعتماد و محبوب هستند و بدون شک مردم از گفته های آن ها تأثیر زیادی را می گیرند. در طی چند سال اخیر وبلاگ نویس ها، اینستاگرامر ها و نویسندگان فضا های مجازی به دسته ی اینفلوئنسر ها ملحق شده اند و عمده دلیل آن قابل اعتماد بودن و همچنین محبوبیتشان است. بدون شک محصولات و خدمات معرفی شده توسط بلاگر ها و سایر این افراد بسیار مؤثر تر از روش های سنتی خواهد بود. پیدا کردن اینفلوئنسر ها کار نسبتاً دشواری نیست و به راحتی با جستجو در شبکه های اجتماعی می توانید آن ها را پیدا کنید. در برخی از این شبکه های اجتماعی افرادی که علاوه بر مردم برای خود شبکه ی مجازی نیز شناخته شده باشند، نشانه ای به عنوان تائید شدن دریافت می کنند که اغلب به صورت یک تیک آبی است. اما با این حال ارتباط برقرار کردن با اینفلوئنسر ها دشوار است و بهتر است از یک رابط برای ارتباط با آن ها استفاده کنید.

دیجیتال مارکتینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 11 =