بازاریابی اینترنتی درونگرا و برونگرا

امروزه با توجه به گسترش شبکه‌های اجتماعی و افزایش راه‌های ارتباطی در میان مردم شاهد گسترش دیجیتال مارکتینگ نیز هستیم. اگر شما قصد دارید محصول خود را در اینترنت و شبکه‌های مجازی تبلیغ کنید و به دنبال بهترین راه برای تبلیغ محصول خود می‌گردید این مطلب مناسب شماست چرا که ما قصد داریم پس از ارائه یک مفهوم در رابطه با دیجیتال مارکتینگ برای شما به معرفی دو راه برای بازاریابی اینترنتی بپردازیم و سپس شما را با تفاوت‌هایی که در میان آن‌هاست آشنا کنیم تا بتوانید بهترین راه را برای فروش محصولاتتان پیدا کنید.

دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی چیست؟

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی شبکه‌ای محلی برای فروش کالاهای مورد نیاز افراد است و در واقع صفحه تلگرام اینستاگرام موبایل شما محلی برای عرضه محصولات و کالاهای شما می‌باشد. در دیجیتال مارکتینگ شما با استفاده از ابزار دیجیتالی کالای خود را برای فروش عرضه می‌کنید. اما در بازاریابی اینترنتی شما به واسطه شبکه اینترنتی که در دسترس دارید به راحتی می‌توانید اقدام به خرید و فروش کالا بکنید و در واقع پایه و اساس بازاریابی اینترنتی، شبکه‌های اینترنتی موجود هستند. در بازاریابی اینترنتی شما با حداقل قیمت می‌توانید کالا و محصول خود را معرفی کنید و چون امروزه این سیستم اطلاع رسانی گسترده و فراگیر است از دیگر دلایل این سبک تجارت و خرید و فروش است.

پیشنهاد می کنم مقاله های مفید زیر را مطالعه کنید.

دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی سنتی یا برونگرا

یکی از شیوه‌های بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ برای فروش لوازم و محصولات هر فردی در طول تاریخ وجود داشته است، این است که به کمک دیجیتال مارکتینگ برونگرا کالای خود را تبلیغ کنند. حالا باید بدانیم که دیجیتال مارکتینگ برونگرا به چه معناست؟ اگر شما به فروش محصولات خود از طریق راه‌های معمولی مثلاً بیلبورد و تبلیغ در سایت ها و شبکه‌های مجازی بپردازید و فقط تلاش کنید که مزیت‌های کالای خود و فواید آن را بیان کنید، اصطلاحاً در حال بازاریابی به شیوه سنتی و برون گرا هستید. این روش علاوه بر مزیت‌هایی که دارد مانند بیشتر دیده شدن و ثبت شدن در ناخودآگاه مشتری بدی‌هایی هم دارد برای مثال باعث می‌شود که در این نوع از دیجیتال مارکتینگ شما مخاطب خود را با افراط در تبلیغات از دست بدهید و موجبات آزردگی خاطر را فراهم آورید.

دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی درون گرا

در بازاریابی درونگرا و این نوع از دیجیتال مارکتینگ شما همواره باید سعی داشته باشید که کالای خود را با تولید محتوا به مخاطبان بشناسانید و هرگز سعی نکنید که با تبلیغ بیش از اندازه کالای خود را در معرض دید قرار دهید. همواره شما باید به این نکتنه توجه داشته باشید که امروزه مردم بیشتر به دنبال تأثیراتی هستند که هر محصول به روی آن‌ها می‌گذارد و اینکه هر محصولی کدام یک از دغدغه‌های آنان را رفع می‌کند و خیلی به این مسئله که محصول شما چه ویژگی‌هایی دارد توجهی نشان نمی‌دهند. پس شما همواره باید تلاش کنید که یک محتوای مناسب را در دیجیتال مارکتینگ برای خود تهیه کنید و مهم‌تر آن که این محتوای تولید شده را بر اساس اصول سئو به صورت مناسب در اختیار مخاطبتان قرار دهید.

دیجیتال مارکتینگ

تفاوت‌ها در بازاریابی دررونگرا و برونگرا

همان طور که در بالا به شما گفتیم این دو شیوه‌ی دیجیتال مارکتینگ تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند و شما می‌توانید از هر دوی آن‌ها استفاده کنید. اما از نظر ما بهترین نوع دیجیتال مارکتینگ و کسب و کار اینترنتی برای کار در منزل، بازاریابی درون گراست چرا که در این نوع از بازاریابی اینترنتی شما برای شعور بازدیدکننده ارزش قائل شده‌اید و می‌خواهید که با تولید محتوای درست و البته به صرفه بازدیدکننده را به مشتری تبدیل کنید. در این راه دیجیتال مارکتینگ محصول شما به صورت تصاعدی طرفدار پیدا خواهد کرد چرا که این محصول به کسانی که واقعاً طرفدار آن هستند ارائه و معرفی خواهد شد. این راه از هزینه کمتری نسبت به بازاریابی به شیوه برونگرا برخوردار است و شما تنها باید شخص یا اشخاصی را پیدا کنید که به سئو و مفاهیم مرتبط با آن واقف باشند و بتوانند برای شما بهترین محتوا را تولید کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − شانزده =