فروش معجزه آسا در اینستاگرام با معرفی محصول و خدمات به سبک پارسا

معرفی محصول و خدمات در اینستاگرام

سلام، حالتون چطوره؟ توی این مقاله میخوایم راجع به یه موضوع مهم و جذاب صحبت کنیم. فروش معجزه آسا به سبک پارسا! 😀 ما عموما توی اینستاگرام یا از اینور بوم میوفتیم یا از اون ور! چرا؟ به خاطر این که یا فقط عکس محصول میزاریم و مخاطب رو خفه میکنیم که بیا از ما بخر یا این که انقدر آموزشی فقط میریم جلو و از فروش کلا غافل میشیم. من توی مقاله قدم صفر در کسب درآمد از اینستاگرام گفتم که مدل ذهنی ما باید چطور باشه تا بتونیم فروش خوبی رو داشته باشیم. توی این مقاله میخوام صرفا راجع به معرفی محصول و خدمات در اینستاگرام صحبت کنم. این که من باید چطوری محصول و خدماتم رو به مخاطب معرفی کنم طوری که فروش خوبی داشته باشم.

بدون شک میتونم بگم که معرفی محصول و خدمات در اینستاگرام کلیدی ترین کاری هستش که باید خوب یاد بگیرید. چون اصل فروش و سود ما از همین فروش و ارائه محصول و خدماتمون هستش. خب تا اینجا یه مقدمه ای داشتیم که بحث مون راجع به چیه و از اینجا به بعد میخوایم وارد بحث اصلی معرفی محصول و خدمات در اینستاگرام به سبک پارسا بشیم.

توی معرفی محصول و خدمات در اینستاگرام به یه نکته ای باید خیلی توجه کنیم. اونم اینه که ما خیلی راحت و ساده نمیتونیم بگیم آقا محصول من این موبایله بیا بخر (این مدل فروش برای حداقل ۲۰ سال پیش بود) الان انقدر بازار ها رقابتی شدن و رقابت ها زیاد شده که ما اگه به این سبک بریم جلو ۱۰۰% فروش نخواهیم داشت! پس باید چکار کنم؟! برای این که بدونیم باید چکار کنیم و معرفی محصول و خدمات در اینستاگرام به چه صورتی داشته باشیم باید باه فرایند خرید مشتری دقت کنیم و دقیقا بدونیم که این فروش ها چطور اتفاق میافتند. 

فروش زمانی اتفاق می افته که من بتونم به خوبی به مشتری خودم کمک کنم و نیازش رو براورده کنم. این جمله رو شاید بار اولتون نباشه که میشنوید ولی واقعا همینه و نکته خیلی مهمیه! 

مغز انسان در زمان خرید

متاسفانه معرفی محصول و خدمات در اینستاگرام و حتی تبلیغات تلویزیونی یا بیلبورد ها و… به شکلی هستش که واقعا ما رو آزار میده و اصلا ما دوستش نداریم. مغز ما طوری طراحی شده که دوست دارد کمترین انرژی ممکن رو صرف کنه. در کل خیلی خلاصه بخوام بگم، مغز من موقع خرید دنبال یه جوابه! چه نفعی برای من داره؟! 

الان که این موضوع رو متوجه شدیم نوع نگاه ما فرق میکنه و راحت تر میتونیم طرف مقابل رو متقاعد کنیم. حالا میخواد دوستمون باشه یا میخواد مشتریمون باشه. بعد از این که متوجه شدیم که الگوی ذهنی مشتری ما برای خریدش چی هستش باید برای معرفی محصول و خدمات در اینستاگرام یه فکری کنیم که فروش خودمون رو تضمین کنیم. برای همین میریم سراغ معرفی محصول و خدمات در اینستاگرام به سبک پارسا.

معرفی محصول و خدمات به سبک پارسا

اینجای مقاله دقیقا نقطه طلایی داستانه و خیلی خوب باید به این موضوع توجه کنی! برای اینکه یه معرفی محصول یا خدمات عالی داشته باشی که مخاطب یا مشتری حال کنه و بخره ۳ مرحله رو توی معرفی باید بگذرونی:

  1. ویژگی رو بگو
  2. مزیت رو بگو
  3. منفعت رو بگو

کل کاری که ما داریم همین ۳ تا مورده که دونه دونه با هم صحبت میکنیم و میریم جلو.

ویژگی رو بگو

کلا ما ایرانیا توی این قسمت گیر کردیم. تا مشتری رو میبینیم تند تند شروع میکنیم ویژگی گفتن و مشتری رو خسته میکنیم آخر هم نمیخره و میره. این کار خیلی انرژی از مخاطب میگیره و برای همین مغز ما زیاد از این موضوع خوشش نمیاد. بزارید با همون مثال موبایل بریم جلو. وقتی که من میخوام به شما یه موبایل سامسونگ بفروشم و میام شروع میکنم به صحبت و میگم این گوشی پردازنده ۴ هسته داره یا نمیدونم صفحه نمایش سوپر امو ال ای دی داره دارم از ویژگی ها صحبت میکنم. پس متوجه شدیم چیز هایی مثل رنگ، بو، قیمت، سخت افزار و… همه ویژگی محصول یا خدمات من هستن.

مزیت رو بگو

یک پله جلو تر از ویژگی ها، مزیت ها قرار میگیرند. با همون مثال موبایل بخوام برم جلو این طور میشه که من از ویژگی صحبت کردم و گفتم که صفحه نمایش سوپر امو ال ای دی داره و در ادامه اضافه میکنم که این صفحه نمایش کیفیت رنگ مثلا مشکی خیلی بالایی داره. اینجا من از مزیت صحبت کردم. یعنی قسمت دومی که به صحبت من اضافه شد در واقع همون مزیت محصول من یا همون گوشی موبایل هستش.

منفعت رو بگو

تا این جا با مثال موبایل رفتیم جلو و با ویژگی و مزیت آشنا شدیم. حالا میخوایم بریم سراغ اصل کاری که مغز ما بهش توجه میکنه! من اومدم گفتم این موبایل صفحه سوپر امو ال ای دی داره (ویژگی)، این مدل صفحه کیفیت رنگ مشکی بالاتری نسبت به بقیه صفحه ها داره (مزیت)، حالا میرسیم به منفعت و میگم که و این باعث میشه که چشم ها کمتر خسته بشن و از دیدن تصویر لذت بیشتری ببرین (منفعت) پس لایه سوم ما منفعت شد که از مزیت ها بوجود میاد.

حالا که ما با این روش آشنا شدیم و اصول معرفی محصول و خدمات در اینستاگرام رو یاد گرفتیم باید چکار کنیم؟!

اولین کاری که میکنید باید این باشه که قشنگ فکر کنید و تمامی ویژگی های ریز و درشت محصول یا خدماتتون رو بنویسید. بعد برید سراغ مزیت ها و در انتها منفعت ها. سعی کنید که به خوبی این ها رو در کنار هم بزارید و به مخاطبتون معرفی کنید. مطمئن باشید که نتیجه معجزه آسایی میگیرید 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 16 =