کسب درآمد اینترنتی از روز اول با ایمیل مارکتینگ!

دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ یکی از شیوه های تبلیغلاتیه که این روزها خیلی مورد استقبال قرار گرفته و ازش استفاده های فراوونی میشه. ایمیل مارکتینگ هم یکی از شیوه های دیجیتال مارکتینگ هست که میشه نتایج زیادی ازش گرفت و از روز اول ازش درآمدزایی کرد. تو این نوشته در مورد این موضوع صحبت می کنیم.

ایمیل مارکتینگ

هنوز هم خیلی از آدمها از ایمیلشون به عنوان ابزار خوبی برای گرفتن خدمات و … استفاده می کنن. بنابراین با استفاده از ایمیل میشه با تعداد زیادی از جامعه هدفی که مد نظرمون هست ارتباط برقرار کنیم و خدمات خودمون رو بهشون معرفی کنیم. با وجود ایمیل های اسپم و … دیجیتال مارکتینگ و ایمیل مارکتینگ همچنان یکی از روش های خوبیه که خیلی خوب می تونیم ازش استفاده ببریم.

دیجیتال مارکتینگ

تفاوت ایمیل مارکتینگ و ارسال هرزنامه در دیجیتال مارکتینگ 

از مسائل مهم در دیجیتال مارکتینگ اینه که ایمیل تبلیغاتی با اجازه فرد ارسال میشه اما در هرزنامه فرد بدون اینکه درخواستی کرده باشه که خدمات و اخبار و اطلاعیه های جدید رو دریافت کنه، ایمیل براش ارسال میشه که معمولاً توسط افراد دیده نمیشه یا اگر هم دیده بشه به سرعت پاک میشه. پس نباید این دو مقوله رو با هم اشتباه بگیریم. در کسب و کار اینترنتی استفاده از دیجیتال مارکتینگ یکی از اصول اساسی به حساب میاد.

دیجیتال مارکتینگ

دسته بندی های ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ در دیجیتال مارکتینگ یعنی اینکه ما اطلاعات خدماتی که داریم ارائه می کنیم یا محصولی که عرضه  می کنیم رو از طریق ایمیل برای مخاطبامون ارسال می کنیم.  ایمیل هایی که ارسال می کنیم تو چند تا دسته مختلف میتونه قرار بگیره:

  • بعضی از ایمیل ها برای تداوم رابطه با مشتری های قبلیمونه تا بتونیم اون ها رو به مشتری های وفادارمون تبدیل کنیم و کسب و کارمون رو ادامه بدیم.
  • می تونیم یک ایمیل با محتوای مفید بفرستیم و طی اون خدمات و برند خودمون و کمپانی هایی که باهامون همکاری میکنن رو معرفی کنیم.
  • با ارسال ایمیل به افراد جدید می تونیم به تعداد مشتری هامون برای خدمات و محصولاتی که ارائه می کنیم اضافه کنیم.

دیجیتال مارکتینگ

مزایای ایمیل مارکتینگ در دیجیتال مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ مزایای زیادی داره تو دیجیتال مارکتینگ که یه سری رو اینجا با هم بررسی می کنیم:

تعداد زیادی از افراد رو می تونیم تحت پوشش قرار بدیم و کسب و کارمون رو بهشون معرفی کنیم.

با ایمیل مارکتینگ می تونیم رفتار کاربرهامون رو تحلیل کنیم و اطلاعات زیادی رو به دست بیاریم.

با ایمیل مارکتینگ می تونیم پیام هایی رو که برای مشتری هامون میفرستیم رو شخصی سازی کنیم و این مسأله باعث میشه حس بسیار بهتری تو وجود مشتری ایجاد بشه.

علاوه بر این با ایمیل مارکتینگ می تونیم بعضی از ایمیل ها و حتی جواب هایی که مشترک هستن رو به صورت اتوماتیک ارسال کنیم.

یکی از مسائلی که حتماً باید تو دیجیتال مارکتینگ رعایت کنیم اینه که لیست ایمیل های آماده و اسپم استفاده نکنیم، چون این کار ضربه زیادی به برند و کسب و کارمون وارد میکنه. 

یکی دیگه از مزایای ایمیل مارکتینگ اینه که هزینه زیادی برای انجام دادنش نیاز نداره و با وجود این، بازگشت سرمایه زیادی داره. حتی ما می تونیم برای استفاده از ایمیل مارکتینگ با کمپانی ها و شرکت هایی که تو زمینه ایمیل مارکتینگ فعال هستن و خدمات ارائه می کنن همکاری کنیم.  

برای استفاده از خدمات ایمیل مارکتینگ در دیجتال مارکتینگ ما به چند مورد مثل یک پلتفورم و چند نیروی انسانی نیاز داریم.

پیشنهاد می کنم مقاله مفید زیر را مطالعه کنید.

فاکتورهای اساسی ایمیل مارکتینگ در دیجیتال مارکتینگ

با رعایت کردن چند فاکتور می تونیم برای موفقیت در ایمیل مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ خیلی امیدوارتر باشیم.

  • یکی از این فاکتورها انگیزه است که باید برای مشتری ایجاد شود تا بخواهد ایمیل را باز کرده و محتوای ایمیلتون رو بررسی کنه.
  • ما باید بتونیم با توجه به نیازهای مشتری هامون خدمات و محصولاتی رو که داریم ارائه کنیم تا مشتری متوجه بشه که چرا باید از خدمات ما استفاده کنه و به چه دردی می خوره براش. پس بهتره ارتباط محتوایی خوبی با مشتری هامون ایجاد کنیم.
  • داشتن خلاقیت هم می تونه کمک زیادی تو موفقیت ایمیل مارکتینگ داشته باشه و می تونیم با روش های مختلفی ایمیل ها رو ارسال کنیم تا مخاطبمون حس و حال بهتری پیدا کنه.
  • یه نکته مهم دیگه که باید رعایت کنیم زمان ارسال کردن ایمیل هامون هست. معمولاً افراد حرفه ای به زمان ارسال شدن ایمیل توجه می کنن و بعد سراغ خوندنش میرن.
  • شاید مهم ترین نکته توجه به محتوای موجود تو ایمیلمون باشه که باید مفید، مختصر، جذاب و کامل باشه تا مشتری بتونه ارتباط بیشتری برقرار کنه.

ایمیل مارکتینگ بدون شک می تونه برای هر کمپانی و شرکتی مفید باشه در صورتی که دو مسأله خیلی اساسی رو رعایت کنیم یکی اینکه از فرستادن اسپم بیخیال بشیم تا برندمون زیر سوال نره و بی ارزش نشه و اینکه بهینه سازی را تو تمام بخش ها مد نظر قرار بدیم.

دیجیتال مارکتینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + بیست =