به نفع شرکت های تبلیغاتی کار نکن!

بازاریابی اینترنتی

توی بازاریابی اینترنتی وقتی اول کاری کی گفته تبلیغ کنی؟ کی گفته وقتی محتوا نداری تبلیغ کنی؟ و…

خواستم از همون اول مقاله متوجه داستان بشی و جوابت رو بگیری بعد شرو کنی به خوندن ادامه متن 🙂 خیلی موقع ها واقعا حرص میخورم از خیلیا بهه خاطر این که واقعا چیزی براشون مهم نیست و بدون این که یه تحقیقی بکنن و از ۴ نفر بپرسن همینجوری یه کاری انجام میدن و هم پولشون رو میریزن بیرون هم این که وقتشون رو هدر میدن و آخر از همه این چیزا میگن ما تلاش کردیم و نشد بعد هم کلا بیخیال همه چیز میشن!

بازاریابی اینترنتی یکی از مفاهیمیه که خیلیا میگن آره بابا میدونیم چیه ولی من بهت میگم که حداقل ۸۰% فقط اسمش رو شنیدن و هیچی ازش نمیدونن. خیلیا وقتی اول راهن و یه کسب و کاری تازه را انداختن یا نمیدونم بیزینسش آفلاین بود تازه آنلاینش کرده میگه چکار کنم؟ پیش خودش میگه فکر کنم باید تبلیغ کنم، دقیقا همین لحظه ام سر و کله این شرکت تبلیغاتیا پیدا میشه که انقدر بده اینجا تبلیغ کن، انقدر بده اینجا ببیننت، انقدر بده پنل اس ام اس بگیر اس ام اس انبوه بده، ایمیل مارکتینگ کن، این کارو کن اون کارو کن :O خب خب صبر کن!

فکر میکنی تک تک این چیز هایی که گفتم و نگفتم بده؟ معلومه که نه! ولی میدونی داستان چیه؟ شرکت تبلیغاتیه که دلش به حال منو تو نسوخته! به قول معروف این پولای مفت رو میکنه تو پاچت چون اولا که این جوری استفاده کردن از این ابزار بازاریابی اینترنتی جواب نمیده، دوما بازاریابی اینترنتی و تبلیغات کلا تضمین نداره که! کارت که کشیدی باید با پولت خدا حافظی کنی. 

همین شرکت های تبلیغاتی فقط با همین کم اطلاعاتی من و تو در مورد بازاریابی اینترنتی دارن این طوری کسب درآمد میکنن (البته ناگفته نمونه که بعضی ها هم درست کار میکنن)؛ تا الان فقط گفتم نکن نکن! سوال میشه که اوکی بازاریابی اینترنتی این مدلی بده، پس چکار کنم؟

 

بازاریابی اینترنتی

 

اگه تازه کسب و کارت رو شروع کردی یا اینطوری بگم بهتره که اگه محتوای درست حسابی نداری سمت تبلیغات و بازاریابی اینترنتی نرو چون الان برات سودی نداره که هیچی، ضرر هم داره! اول فقط باید تمرکز کنی روی تولید محتوای جذاب بخصوص محتوا های ویدیویی که توی مقاله های ۰ تا ۱۰۰ کسب درآمد از اینستاگرام و ۰ تا ۱۰۰ بازاریابی ویدیویی خیلی راجع به این چیزا صحبت کردم. بعد آروم آروم شروع کنی به تبلیغات کردن و فروختن.

بزار یه مثال بزنم که ملموس تر بشه این داستان بازاریابی اینترنتی، همه دیجیکالا و بامیلو (البته الان دیگه تعطیل شده) رو میشناسید. تا زمانی که بامیلو همچنان پابرجا بود با دیجیکالا میخواست رقابت کنه و هر کاری هم انجام میداد (یه سری که ادوردز رفته بود روی کلمه دیجیکالا که توی گوگل سرچ میکردی دیجیکالا، بامیلو لینک اول بود 😀 ) ولی چرا بامیلو نتونست با دیجیکالا رقابت کنه؟ فقط به خاطر این که فروش و بازاریابی اینترنتی فقط تبلیغ کردن و نمیدونم استفاده از تکنیک های مختلف نیست! سایمون سینک توی کتاب با چرا شروع کنید میگه که کسب و کار ها ۳ دسته هستن، اولین دسته کسب و کارهایی هستن که میدونن دارن چکار میکنن، دسته دوم چگونگی این کار رو هم میدونن (مثلا اگه طرح کسب و کار برای خودت داری توی این دسته ای) و در نهایت یه سری کسب و کار ها اون چرایی و علت وجودیشون رو هم میدونن! بامیلو فقط میگفت من فروشگاه آنلاینم ولی دیجیکالا میگفت من کمکت میکنم که محصول مورد نیازت رو کامل بشناسی و مقایسه کنی تا بهترین خرید رو داشته باشی و در انتها میتونی از من بخری. این چیزها توی نه تنها بازاریابی اینترنتی، حتی اگه کسب و کارت آفلاینه هم خیلی به دردت میخوره، بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ رو شوخی نگیر، ظاهرا ساده به نظر میرسه ولی پیچیدگی خاص خودش رو داره. همون طور که میتونه از زمین بلندت کنه و فروش فوق العاده داشته باشی، همون طور هم اگه بلد نباشی و بی گدار به آب بزنی مزنت زمین. پس خیلی حواست بهش باشه 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =