چگونه تولید محتوا به درد بخور را شروع کنم؟!

تولید محتوا

تولید محتوا به درد بخور برعکس فقط صرفا تولید محتوا دغدغه خیلی از شماست. اولا سلام، حالتون چطوره؟ یه مدتی من به خاطر یه سری شرایط از نوشتن دور بودم و دوباره با قدرت بیشتر برگشتم که قوی بریم جلو. خب همون طور که خودتون بهتر از من میدونین، الن همه سرشون تو گوشی و اینترنته و در کل هر سوالی براشون پیش میاد یا اصلا هر چیزی میخوان بخرن (حتی قصد خرید حضوری هم داشته باشن) اول تو اینترنت سرچ میکنن 🙂 (چه زیبا! حالا کی سود میکنه؟! کسی که اونجا جلوی چشم اون آقا یا خانم باشه)

حالا من باید چکار کنم؟ همین وبسایت داشتن یا پیج اینستاگرام داشتن کافیه؟ دیگه چی میخواد؟ خب این سوال خیلی کلیه ولی من بخش بخش به صورت جزئی جواب میدم که راه کلا براتون مشخص شه نه این که بدتر گیج بشید. خیلی ساده بخوام با مثال بگم اینه که آقا جان کاری که الان انجام میدی ندید بهت میگم ۱۰۰% اشتباهه! چرا؟! چون یا کلا فقط یه سایتی طراحی کردی هیچ کاری انجام نمیدی یا اینستاگرام داری هر چند وقت یادت میوفته یه عکس از محصولت میزاری و… این مدا تولید محتوا فقط به درد کی میخوره؟ عمت! 😀 

ببین قراره توی این مقاله یاد بگیری که محتوای به درد بخور تولید کنی. حالا منظور از محتوای به درد بخور چیه؟ منظور محتواییه که باعث بشه رشد کنی، حالا این رشد میتونه رتبه سایتت باشه یا افزایش فالوورت، مشتری یا هر چیز دیگه. مهم اینه که ببینی نسبت به روز قبل یا هفته و ماه قبلت رشد داشتی و درجا نزدی. حالا که ذهنیتمون در مورد تولید محتوا یکی شد میخوایم برسیم به اصل مطلب و شروع کنیم از محتوا و تولید محتوا صحبت کنیم که من باید از کجا ایده بیارم؟ آیا این موضوع خوبه یا نه؟ و خیلی سوالای بی جواب توی ذهنت.

خیلی ساده و به قول معروف زیر دیپلم بخوام بگم 😀 در کل مردم یه سری نیاز دارن که حالا یا خودشون میدونن یا نمیدونن. در مورد هر دوش صحبت میکنیم. بریم سراغ اولی که طرف یه نیازی داره و خودشم میدونه. توی این مورد باید خودت رو جای مخاطب احتمالی بزاری. چطوری؟ خودت رو ببین که وقتی میخوای خرید کنی چکار میکنی؟ یه سری سوال تو ذهنت پیش میاد، تحقیق میکنی، تو گوگل و اینستاگرام میچرخی و آخر سر کسی که به همهی سوالای ذهنیت جواب داده رو انتخاب میکنی و یا آنلاین یا به صورت حضوری ازش خرید میکنی. به همین سادگی

حالا به مشتری احتمالی خودت فکر کن که چرا باید ازت بخره؟ جواب سوالای احتمالی ذهنش رو دادی؟ چکار کردی واسش؟ هیچی! اصل کار ما توی فروش اینترنتی همین تولید محتوا برای وبسایت یا اینستاگرامه. اگه من خوراک روزانه برای مخاطبم نداشته باشم معلومه هیچ فروشی نخواهم داشت! باید روزانه برای وبسایتتون، برای اینستاگرامتون خوراک یا همون محتوا درست کنید. دقت کنید اینجای صحبت منو! تولید محتوا کنید! محتوا کپی نکنید! اگه میبینی فرصت نداری یا خوب بلد نیستی و در کل میبینی که نمیتونی خودت انجامش بدی مقاله ادمین اینستاگرام رو بخون. اگه هم نمیخوای یا به هر دلیلی خودت میخوای کار ها رو انجام بدی الان میخوایم راجع به تولید محتوا صحبت کنیم که از کجا موضوع بیاریم.

همون طور که گفتم من مشتری وقتی نیاز به چیزی دارم یه سری سوال توی ذهنم هست و سریع میرم سراغ لپ تاپم یا موبایلم و گوگل رو باز میکنم و… حالا اگه تو فروشنده از قبل بدونی من به چی فکر کردم و محتوا در موردش تولید کرده باشی بردی! چون از تو میخرم و اگرم نه که … دیگه خودت میدونی.

حالا من تو تولید محتوا چطوری بفهمم مشتری احتمالی من چه فکری میکنه؟ اینجا من میخوام بهت تقلب برسونم! 😀 گوگل رو باز میکنی و موضوعی که میخوای راجع بهش تولید محتوا کنی رو سرچ میکنی. حالا میخوای سرچ کنی مثلا تولید محتوا یا نه یه محصول داری مثلا آیفون پرو مکس. بعد از اینکه سرچ کردی میای پایینه پایین میبینی که خود گوگل ۸ تا عنوان برات نوشته که اون عنوان ها سرچ های مشتری های احتمالی تو هستن که روی هر کدومشون هم کلیک کنی با برات عنوان های جدید میاره! میتونی این عنوان ها رو ببینی و توی سایتت مقاله بنویسی، ویدیو تولید کنی و توی اینستاگرام و آپارات منتشر کنی و تولید محتوا به درد بخوری داشته باشی 🙂

مرسی که تا اینجا همراهم بودی، اگه سوال نظر یا تجربه ای داری همین جا برام کامنت بزار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 2 =