برند سازی توسط اینستاگرام

تبلیغ در اینستاگرام یکی از بهترین روش های جذب مشتری است، روش های مختلفی برای تبلیغ در اینستاگرام وجود دارد که در این متن آنها را بررسی می کنیم.

برند سازی به معنای ساخت ذهنیتی از خدمات و محصول شما برای مصرف کنندگان است، برای ایجاد یک برند شما ابزار هایی مختلفی در اختیار دارید یکی از این ابزار ها تبلیغ در شبکه های اجتماعی و به خصوص تبلیغ در اینستاگرام است، در حال حاضر اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی است که رشد سالانه آن از شبکه های دیگری مانند فیس بوک نیز بیشتر است.

برند به معنای یک نام، ویژگی، نشانه یا مزیتی است که با هدف متمایز کردن یک محصول یا خدمت از سایر محصولات به کار گرفته می شودبرند سازی فرآیندی زمان بر و حساس است، تبلیغات در شبکه های اجتماعی تنها یکی از راه های پیشبرد آن است، اما اگر شما در همین زمینه به خوبی عمل کنید به دلیل تاثیرگذاری زیاد این رسانه ها می توانید مشتریان زیادی به دست بیاورید. اگر تبلیغ در اینستاگرام را درست انجام دهید در مدت زمان کم می توانید شاهد تاثیرات آن باشید.

ساخت صفحه اینستاگرام

ابتدا برای ساخت یک صفحه اینستاگرام شما باید برای برند خود یک نام و لوگو مناسب داشته باشید، برای شروع باید یک پروفایل در اینستاگرام با نام و لوگوی برند خود بسازید. لوگوی شما نماد برند شماست. پس برای انتخاب نام آن دقت کنید.

محتوای مناسب برای تبلیغ در اینستاگرام

گام بعدی تولید محتوای مناسب است این مرحله از اهمیت بسیار بالای برخوردار است زیرا محتوای شما علاوه بر متن باید تصویر نیز داشته باشد و از آنجایی که اینستاگرام یک شبکه اجتماعی تصویر محور است انتخاب تصویر مناسب برای پست های شما بسیار اهمیت دارد. و تبلیغ در اینستاگرام بر پایه همین تصاویر است ، در هنگام ارسال پست ها به خاطر داشته باشید که :

  • از هشتگ های مناسب برای توضیحات تصویر محصول خود استفاده کنید.
  • برای تبلیغ در اینستاگرام از یک سبک مخصوص به خود استفاده کنید، تم رنگ های عکس ها، لحن نوشتاری، تعداد و تنوع پست ها باعث ایجاد یک سبک برای شما خواهند شد.
  • پست های خود را به صورت منظم و در بازه های زمانی مشخص ارسال کنید، تاخیر و اهمیت ندادن به این موضوع اعتماد دنبال کنندگان شما را کاهش خواهد دارد و تبلیغ در اینستاگرام را برای شما بی اثر میکند.
  • استفاده از محتوای ویدیویی یک مزیت مهم برای شما محسوب می شود و باعث افزایش اعتماد کاربر به شما خواهد شد، سعی کنید از محیط کار و یا محصولاتتان ویدیو تهیه کنید و در آن به معرفی خدمات خود بپردازید.
  • برای تولید محتوای از افرادی که با مسائل گرافیکی و تبلیغاتی آشنایی دارند استفاده کنید.
  • به صورت روزانه از استوری اینستاگرام استفاده کنید، این ویژگی برای بسیاری از کاربران جذاب است و باعث جذب مخاطبان خواهد شد.

تعامل با دیگران

بعد از محتوای مناسب گام مهم بعدی جذب مخاطب اولیه است، در هنگام تبلیغ در اینستاگرام توجه کنید که هر مخاطبی برای شما مناسب نیست شما باید جامعه هدف خود را شناسایی کنید و در آن قسمت به جذب مخاطب بپردازید، نکات مهمی که در این قسمت لازم است به آن توجه کنید عبارتند از :

  • با سایر پیج های مرتبط با زمینه کاری خود ارتباط داشته باشید آنها را دنبال کنید، پست های آنها را مطالعه کنید و در صفحات آنها پیج خودتان را معرفی کنید.
  • از کاربران خود بخواهید تا محصولاتتان را به دیگران معرفی کنند.
  • به نظرات زیر پست هایتان پاسخ دهید، اینکار باعث جلب اعتماد کابران می شود.

برای مطالعه بیشتر راجع به اهمیت دیجیتال مارکتینگ اینجا کلیک کنید.

1 دیدگاه برای “برند سازی توسط اینستاگرام

  1. اشتراک‌ها: تبلیغ در اینستاگرام روشی نوین برای جلب مخاطب! - گروه تبلیغاتی پارسا افشاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 9 =