ارزش پیشنهادی برند یا Brand Value Proposition

برند سازی

برند سازی

امروزه بسیاری از کسب و کارهای اقتصادی دست به تبلیغات بسیار گسترده ای زده اند که برند سازی یکی از این تبلیغات می باشد. برند سازی در واقع آشنا کردن عموم مردم با اسم و نام برند خود می باشد. وقتی کالایی در میان مردم از محبوبیت بالایی برخوردار باشد نشان می دهد که توانسته است به خوبی مرحله برند سازی را طی کرده باشد. برند سازی فقط در حوزه ی اقتصادی صورت نمی گیرد بلکه شما می توانید شاهد برند سازی در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، هنر و سیاسی نیز باشید. به عنوان مثال یک هنرمند با داشتن نقاشی های معروف خود می تواند به عنوان یک برند در زمینه نقاشی باشد؛ و یا یک نویسنده با قلم خاص و بی نظیر خود می تواند در بین نویسندگان دیگر به یک برند صاحب نام تبدیل شود. برخی از افراد برداشت نادرستی از مفهوم برند سازی دارند و آن را با نام تجاری یا لوگوی تجاری یکی می دانند. در حالیکه برند سازی در واقع ایجاد یک حس مشترک در بین افراد جامعه است که همه با شنیدن اسم تنها یک فکر مشترک به ذهنشان خطور کند.

برند سازی

برای برند سازی از کجا باید شروع کنیم؟

همانطور که می دانید برند سازی فرآیندی می باشد که هدف آن افزودن حس عاطفی برای محصول و خدمت تولید شده می باشد؛ که در این صورت ارزش و اهمیت محصول برای تمام مصرف کنندگان افزایش می یابد. اگر شما قصد برند سازی برای محصول و خدمات تولید شده ی خود را دارید بی شک این سوال به ذهنتان خطور کرده است که باید از کجا شروع به برند سازی کنم؟ که برای شروع این کار می توانیم ۸ ابزار متفاوت را برای شما معرفی کنیم تا از این طریق بتوانید به صورت هدفمند تر با مشتریان بالقوه خود ارتباط برقرار کنید؛ که در ادامه به این ۸ ابزار اشاره شده است:

-تبلیغات

-فروش شخصی

-نوع بسته بندی محصول و ارائه آن به مشتریان

-رویدادها و اسپانسرینگ ها

-بازاریابی مستقیم

-پیشبرد فروش

-روابط عمومی

– خدمات مشتری

که شما می توانید با استفاده از این ۸ ابزار، قوی ترین برند را در بازار خود ساخته و برند سازی خود را شروع کنید. شما می توانید با به دست آوردن اعتبار و شهرت برای برند خود، فروش محصول و خدمات خود را بیشتر کنید.

برند سازی

نکات مربوط به برند سازی

از نکات مربوط به برند سازی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-محصول و یا خدماتی را به عنوان یک برند به مردم ارائه دهید که بسیار متفاوت تر و خاص تر از دیگر رقبای خود باشد.

-در برندسازی فقط به یک جنبه آن یعنی جنبه تجاری فکر نکنید بلکه تمام جوانب از جمله اقتصادی و فرهنگی آن را نیز بسنجید.

– از شیوه های نوین برندسازی استفاده کنید تا برند شما برای مدت های طولانی در ذهن و خاطر مردم تجسم یابد.

-بعد از برندسازی توجه داشته باشید تا از کیفیت محصولات و یا خدمات خود کاسته نشود، بلکه باید هر روز محصولات با کیفیت تری تولید کنید.

-در استراتژی برندسازی خود به دنبال افزایش قیمت و به دست آوردن سود کلان نباشید که در این صورت استراتژی برند سازی شما عمر کوتاهی را خواهد داشت. 

برند سازی

ضرورت برند سازی یا برندینگ چیست؟

امروزه با توجه به این موضوع که بسیاری از مصرف کنندگان در جوامع مختلف به سمت مد گرایی روی آورده اند و علایق و سلایق افراد با سرعت بسیار زیادی در حال تغییر می باشد بنابراین برندسازی شرکت ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار شده است. عوامل بسیار زیادی وجود دارد که باعث ضرورت برندسازی شده است که این عوامل از دیدگاه مشتریان بسیار حائز اهمیت می باشد از جمله این دلایل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

گستردگی برند : در این مورد به رابطه پیچیده بین مشتری و برند اشاره شده است. به عبارتی می توان گفت تنوع تعاملات برند باعث می شود محصول یا خدمات تولید شده در ذهن مصرف کننده به مدت طولانی ماندگار باشد. شما می توانید برای گستردگی برند از تخصص و دانش موسسات ارائه دهنده ی مشاور برند سازی استفاده نمایید. 

عمق برند : به تصویر و یا عبارتی که بعد از شنیدن نام یک محصول در ذهنتان خطور می کند عمق برند می گویند. برای مثال شما با شنیدن کلمه نوشابه بلافاصله برند کوکاکولا در ذهنتان تجسم می شود؛ که این نشان دهنده عمق زیاد این برند در ذهن شماست و هم چنین نشان می دهد که شرکت کوکاکولا به خوبی توانسته است استراتژی برندسازی خود را با موفقیت انجام دهد.

برند سازی

برای برند سازی چگونه می توانیم یک لوگوی مناسب بسازیم؟ 

در ابتدا باید تمام کارکنان شرکت شما از ویژگی های برندتان آگاه باشند سپس برای برند خود پیام های کلیدی مناسبی را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که برای داشتن یک لوگوی مناسب بایستی یک تصویر و شعار کوتاه و پر معنا که ماهیت برند شما را بیان می کند انتخاب نمایید. هم چنین رنگ و طرح و سایز لوگو باید به خوبی نشان دهنده هویت برند شما باشد و مشتریان با دیدن آن شعار برند شما در ذهنشان تداعی کند. با توجه به نوع برند خود می توانید از لوگوهای رسمی و غیر رسمی استفاده کنید.

برند سازی

گام های برند سازی

برای موفقیت و دستیابی به برندسازی اثر بخش باید از یک سری مراحل پیروی کنید. در مرحله اول باید نوع نیاز بازار هدف خود را بشناسید. در مرحله دوم باید تمام رقبای خود را ارزیابی کرده و نقاط قوت و ضعف آن ها را شناسایی کنید. در مرحله سوم باید یکی از روش های برند سازی را با توجه به محصول خود انتخاب کنید. مرحله چهارم، انتخاب شعار و لوگوی مناسب برای شرکت خود است؛ و مرحله آخر در نظر گرفتن امتیازات ویژه مانند کارت هدیه و اشانتیون برای محصولات خود است که می توانید حس برتری و خاصی را نسبت به دیگر رقبای خود داشته باشد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 10 =