شناخت برند یا Brand Recognition (بازشناسی برند)

برند سازی

از عوامل مهم در موفقیت و پیشرفت یک شرکت می توان به برند سازی آن شرکت اشاره کرد. که امروزه برند سازی مورد توجه بازاریابان زیادی واقع شده است . با برند سازی می توان فروش بالا و در نتیجه سود کلانی را از آن خود کرد. برای برند سازی باید شناخت خوبی در این زمینه داشته باشید. تا بتوانید موفقیت خوبی را بدست بیاورید.

برند

برند عبارت است از یک نام، نماد، طرح و یا عبارت و جمله ای که مختص یک محصول باشد و به وسیله این نشانه ها از دیگر محصولات مشابه متمایز گردد. برند کلمه انگلیسی می باشد که ترجمه شده آن نام تجاری است. هر شرکتی با داشتن برند خاص خود می تواند آن را توسعه و گسترش دهد. شرکت ها نمی توانند از برندهای یکدیگر استفاده کنند و هر شرکتی دارای برند و نماد خاص خود می باشد؛ که روی این برند نیز بسیار حساس هستند. در واقع این نماد نشان دهنده هویت هر شرکتی می باشد؛

اکثر شرکت ها برای تعریف برندی ممکن است سال ها با مشاوران و گرافیست های مختلف در تلاش باشند تا برندی را طراحی و انتخاب کنند که نشان دهنده هویت شرکت شان باشد. به ندرت پیش می آید که شرکتی برند خود را کلا تغییر دهد. شاید ممکن است با گذشت زمان فقط بخشی از آن را تغییر دهد که این موارد نیز بسیار کم مشاهده شده است. برند باید به گونه ای باشد که در ذهن و روان مشتریان حک شود و این نشان دهنده برند سازی می باشد. و هر فردی با شنیدن و یا دیدن آن بدون فکر کردن به شرکت دارنده این برند فکر کند؛ هر چقدر برند تصویری باشد بهتر است چون طبق تحقیقات چشم از قوی ترین حواس بدن می باشد که رابطه بسیار نزدیکی با ذهن نیز دارد.

برند سازی

شناخت برند

شناخت برند همان گونه که از اسم آن نیز مشخص است به معنی این است که هنگامی که فردی با نام و یا نشان برندی برخورد کرد به راحتی تایید کند که قبل از این با این نام و نشان آشنا بوده است و آن را می شناسد. شما ممکن است روزانه اسم و یا نشانه ده ها برند را ببینید و یا بشنوید؛ که مطمئنا برخی از این برندها برای شما نا آشنا خواهند بود و با تحقیق در مورد آنها اطلاعاتی را بدست می آوردید که دیگر نسبت با آن برند احساس غریبگی نخواهید کرد. معادل شناخت برند در زبان انگلیسی brand recognition می باشد. بازشناسی برند می تواند بهترین معادل برای این کلمه می باشد. برند سازی از عوامل مهم در مشهور شدن یک برند می باشد. بسیاری از شرکت ها بودجه های بسیار بزرگی را برای برند سازی در نظر گرفته اند. برندسازی در موفقیت یک شرکت سهم بسزایی دارد.

برند سازی

عوامل موثر برای شناخت برند

از عوامل موثر برای شناخت برند می توان به کیفیت محصول ارائه شده و قیمت متناسب با کیفیت آن و همچنین تبلیغات موثر و اثر بخش انجام شده و دسترسی راحت به محصول و سابقه برند و غیره اشاره کرد. اگر شما با شنیدن و یا دیدن یک برند آن را نشناسید این نشان از ضعف آن برند در شناساندن خود به دیگران می باشد؛ بنابراین اگر شما صاحب یک برند هستید سعی داشته باشید که به بهترین شکل آن را برای عموم افراد بشناسانید؛ حتما قرار نیست که افرادی که از شما خرید می کنند با برند شما آشنا شوند، شما می توانید تبلیغات گسترده ای برای عموم افراد داشته باشید که همه با برند شما آشنا شوند. شناخت برند از مراحل مهم در برند سازی است. برندهای معروف دنیا با استراتژی شناخت برند توانسته اند در ذهن ها جا بگیرند؛ و مراحل برند سازی را به سرعت طی کنند.

برند سازی

نقش لوگو در برند سازی

نقش لوگو در برند سازی  از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. همان طور که اشاره شد تصاویر بسیار راحت ر و سریع تر در ذهن می ماند؛ بنابراین سعی کنید که برندی را انتخاب کنید تا دارای لوگوی تصویری بسیار خاصی باشد. باید تا حالا متوجه شده باشید که برندهای معروف همگی تصویری و از لوگوی خاصی پیروی می کنند؛ و توانسته اند به راحتی در ذهن افراد جا باز کنند. برای مثال اگر من اسم چند برند را نام ببرم بی شک بلافاصله تصویر لوگوی آن ها در ذهنتان شکل می گیرید؛ مانند برند مک دونالد و یا برند خودروسازی بی ام و که بدون تمرکز کردن می توانید شکل و تصویر این برندها را در ذهن خود تجسم کنید. که همه این ها به دلیل شناخت برند در برند سازی آن شرکت می باشد. و شما می توانید با استفاده از لوگوهای خلاقانه برند سازی موفقی را داشته باشید.

برند سازی

اهمیت برند سازی

شناخت برند برای تمام شرکت هایی که دارای برند هستند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ با شناخت برند و برند سازی  می توانید شرکت خود را به سرعت گسترش دهید و پیشرفت خوبی را در مدت زمان کمی به دست بیاورید. از آنجایی که سودآوری و فروش برای همه شرکت ها مهم است و امروزه هم علایق و سلایق افراد هم به سرعت تغییر می کند، بنابراین برند سازی از اهمیت بسزایی برخوردار است. شما می توانید با شناساندن برند خود مشتریان بالقوه زیادی را پیدا کنید و فروش بالایی را داشته باشید. اگر همراه با این موضوع به کیفیت و رضایت مشتری نیز اهمیت دهید باعث می شود که مشتریان تان به برند شما وفادار شوند.

برند سازی

نقش شبکه های اجتماعی و رسانه ها در برند سازی

نقش شبکه های اجتماعی و رسانه ها در برند سازی بسیار بالا است. با تبلیغات صورت گرفته در رسانه ها و شبکه های اجتماعی شناخت برند در معرض دید افراد بسیار زیادی واقع می شود. ممکن است شما از مصرف کننده یک برند نباشید ولی با شنیدن و دیدن اسم یک برند با آن آشنا می شوید؛ و این یعنی یک برند سازی موفق می باشد. 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + دو =