دارایی برند یا Brand Asset

دارایی برند

برند سازی نقش مهمی در موفق شدن یک شرکت در جامعه ی رقابتی امروزی دارد. برای بدست آوردن یک برند خوب باید دارایی های برند مورد نظر را حفظ کنید؛ و عوامل مؤثر در آن را بدانید.

مطالبی که شاید برای شما کاربردی باشد

برند چیست؟

هدف از برند سازی چیست؟

برند سازی چیست؟

 امروز برند سازی یکی از مهمترین مسائلی است که در تمامی جوامع کسب و کارها مورد توجه بسیاری از مدیران بازاریابی قرار می گیرد. در بحث برند سازی مهمترین موضوعاتی که مطرح می شود ارزش برند، قدرت برند و دارایی برند می باشد. این سه مفهوم بسیار به هم وابسته و نزدیک هستند. اگرچه تفاوت های ویژه ای بین این مفاهیم وجود دارد ولی افرادی که تحت عنوان مدیران توسعه ی برند در این زمینه ها فعالیت می کنند، تفاوت چندانی بین این کلمات قائل نیستند و به همین دلیل است که هرگاه از اصطلاح کلی برند سخن به میان آورده می شود، تشخیص اینکه کدام یک از این موضوعات مد نظر است کمی پیچیده به نظر می رسد. نظریه پردازان و بارازیابان بسیار زیادی تعاریف مختلفی را برای برند و برندسازی ارائه کرده اند.

در برند سازی، جایگاه برند نیز اهمیت ویژه ای دارد. برای مثال موقیعت اجتماعی و جایگاه برند خودروی مازارتی از برند پژو بالاتر می باشد. شما می توانید با برند سازی و دارایی برند برای محصولات تولیدی خود می توانید آن را برای میلیون ها مصرف کننده بشناسانید. در ادامه ی مطالب سعی بر آن داریم تا در مورد دارایی برند و برندسازی توضیحاتی را بازگو کنیم.

دارایی برند

عوامل مؤثر در برند

عوامل بسیاری در برند سازی یک محصول یا یک خدمات نقش دارد که هر کدام از این عوامل تأثیر بسیار بی نظیری را در ارزش برند و در نتیجه بر دارایی برند دارند. رضایت مشتریان از مهمترین عوامل تأثیرگذار در یک برند است و برای دست آوردن اعتماد آن ها بایستی از هیچ گونه تبلیغ و کیفیتی دریغ نکنید چرا که در این صورت مشتریان دوباره برای خرید مجدد به سمت شرکت شما بر می گردند و هم اینکه شما را برای دوستان خود معرفی می کنند. در این صورت بازاریابی تبلیغاتی صورت می گیرد. شما برای داشتن بهترین دارایی برند می توانید به کلینیک کسب و کار پارسا افشاری مراجعه کنید. این کلینک با داشتن تجربه کاری بسیار زیاد می تواند راهکارهای مؤثری را برای دارایی برند شما ارائه دهد.

برند سازی

رابطه ی ابعاد دارایی برند با عوامل مؤثر در برند

دارایی برند همان ارزش و اعتبار یک برند می باشد که از دارایی های نامشهود یک شرکت به شمار می آید. اگر شرکت شما در خصوص محصول یا خدمات ویژه دارای ارزش برند بالا باشد، می تواند موفق تر بوده و بر رقبای موجود در بازار غالب شود. تمام کانال های تبلیغاتی در برند سازی می تواند به صورت مستقیم بر دارایی برند آن محصولات تأثیر بگذارد. در حالت کلی می توان در دسترس بودن محصول، بسته بندی محصول، کیفیت محصول و تبلیغات محصول مورد نظر را از جمله تأثیرگذارترین ویژگی ها در دارایی برند مطرح کرد. البته وفاداری به مشتریان نیز جایگاه ویژه ای در دارایی برند (brand asset) دارد که همواره باید مورد توجه باشد و حتی آن را اصل برند سازی خود قرار داد چرا که مشتریان وفادار شما اولین کسانی هستند که موفقیت و شکست شما را تعیین می کنند. 

دارایی برند

ویژگی برند سازی

از مهمترین ویژگی های برند سازی، طراحی و انتخاب یک لوگوی مناسب است. به قدر کافی لوگوی خود را تبلیغ کنید تا محصول یا خدمات شما به همراه همان لوگو در ذهن ها قرار بگیرد. سپس پیامی را در خصوص برند مورد نظرتان مطرح کنید که در بردارنده ی هدف شما از برندسازی باشد. این پیام در واقع ارتباط شما با دیگران نیز خواهد بود و از دارایی برند شما به حساب می آید. به طور کلی یک شعار داشته باشید که بیان کننده ی ماهیت محصولات شما باشد. صداقت در تمامی موارد ضروری است. در نظر داشته باشید که مشتریان اگر به عدم صداقت شما پی ببرند، دیگر برای خرید مجدد به سمت شرکت شما بر نمی گردند. به وعده هایی که در راستای محصول یا خدمات خود می دهید، وفادار باشید. در نظر داشته باشید با استحکام و ثابت قدم بودن می توانید به تمامی موفقیت ها در این زمینه دست یابید. مشکلات به وجود آمده در مسیر راهتان را به عنوان فرصت های موفقیت در نظر بگیرید و روی هدف خود تمرکز و سرمایه گذاری دو چندان کنید.

دارایی برند

مدیریت دارایی برند

داشتن یک برند سازی و مدیریت دارایی برند از مهم ترین وظایف یک بازاریاب می باشد که کلینک افشاری می تواند گزینه بسیار خوبی در این مرحله برای شرکت شما باشد و مشاوره های بسیار مفیدی را برای شرکت شما داشته باشند. شما می توانید با کسب اطلاعات در مورد تکنیک ها و اصول مدیریتی دارایی برند، می توانید دارایی برند شرکت خود را برای سالیان طولانی حفظ کنید. بسیاری از شرکت ها به دلیل غافل ماندن از اصول مدیریتی دارایی برند و برند سازی در مدت زمان بسیار کوتاهی با شکست مواجه شدند.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =