افزایش فالوور واقعی رایگان اینستاگرام با هشتگ ها

افزایش فالوور واقعی

افزایش فالوور واقعی اینستاگرام میتونه یکی از دغدغه های صاحبین کسب و کار، بلاگر ها و یا هر کسی که در اینستاگرام فعالیت میکنه باشه. توی این مقاله صرفا میخوایم راجع به جذب فالوور واقعی اینستاگرام به صورت کاملا رایگان صحبت کنیم و یاد بگیریم که چطور میتونیم از هشتگ ها بهترین استفاده رو داشته باشیم.

هشتگ و کاربرد آن

برای این که افزایش فالوور واقعی رو شروع کنیم اول من باید چند تا نکته رو بهتون بگم و اینه که محتوا های شما خیلی مهمه! پس بعد از خوندن این مقاله برو سراغ مقاله ۰ تا ۱۰۰ بازاریابی ویدیویی که من کاملا رایگان ویدیو مارکتینگ رو بهت یاد دادم از ۰. خب بریم سراغ بحث اصلی، ما برای این که بتونیم افزایش فالوور واقعی بالایی داشته باشیم باید بدونیم که هشتگ دقیقا چیه و به چه دردی میخوره؟

خب همون طور که توی ویدیو بالا هم دیدی هشتگ علاوه بر این که میتونه تو افزایش فالوور واقعی به ما کمک کنه، میتونه یه ابزار خیلی عالی برای دسته بندی کردن پست های ما باشه و بهمون کمک کنه پیجمون رو بهتر مدیریت کنیم. ولی در کل همون طور که هشتگ ها خیلی میتونن مفید باشن، همون طور استفاده بیش از حد از هشتگ ها هم خیلی میتونه به پیجمون آسیب بزنه و ما رو دچار مشکل کنه! حالا باز جلو تر بیشتر راجع به این موضوعات صحبت میکنیم.

 

انواع هشتگ ها

تا اینجا متوجه شدیم که هشتگ ها چی هستند و چه کمکی به ما توی افزایش فالوور واقعی میکنند. حالا میخوابم بریم سراغ انواع هشتگ هایی که میتونیم توی محتوا هایی که داریم ازشون استفاده کنیم. در کل ما ۵ نوع هشتگ داریم که اگه بتونیم به خوبی این ۵ نوع رو بشناسیم و ازشون استفاده کنیم، میتونیم افزایش فالوور واقعی بسیار زیادی از طریق هشتگ ها داشته باشیم.

  1. نام برند: همون طور که از اسم این هشتگ مشخصه به طور اختصاصی من میتونم یه برندی داشته باشم و هشتگ اختصاصی اون رو ایجاد کنم که میتونه اسم خودم باشه یا اسم برندم باشه.
  2. صنعت: بالاخره من یه کاری دارم انجام میدم و میتونم از هشتگ اون صنعت استفاده کنم. مثلا اگه عکاسم هشتگ عکاسی میشه هشتگ صنعت من که عموما هم رقابت توی این هشتگ ها زیاده.
  3. جامعه: همون مثال عکاسی رو بریم جلو، بلاخره منه عکاس به یه جامعه ای تعلق دارم که مثلا اگر تهرانم میشه از هشتگ عکاسی تهران یا عکاسان تهران استفاده کرد.
  4. محتوا: این هشتگ یه نکته خیلی ریز داره که باید بهش توجه بشه و اینه که من باید به محتوام نگاه کنم و به زبون مخاطب ازش استفاده کنم مثلا این مقاله راجع به هشتگ ها هستش ولی مخاطب من دنبال افزایش فالوور واقعی و ارگانیکه. پس این هشتگ محتوا خیلی مهمه که به زبون مخاطب استفاده بشه.
  5. کمپین: همون طور که از اسمش مشخصه من میتونم یه کمپین برای خودم داشته باشم که این میتونه کمپین فروش باشه یا کمپین مسئولیت اجتماعی که الان هم تقریبا زیاد شده و میتونید کم و بیش توی اینستاگرام این مدل هشتگ ها رو ببینید.

رقابت در هشتگ ها

خب تا اینجا ما با انواع هشتگ و این که اصلا هشتگ چی هست و به چه دردی میخوره آشنا شدیم. توی این قسمت از مقاله میخوایم به بررسی هشتگ ها و رقابت اون ها صحبت کنیم. خیلی موقع ها میبینیم که هشتگ ها تعداد پست متفاوتی دارند، این موضوع به ما میزان رقابت در اون هشتگ ها رو نشون میده که به طور مثال هشتگ فروش با تعداد ۱ میلیون پست از رقابت خیلی بالا تری نسبت به هشتگ فروش بیمه عمر با ۱۰ هزار پست برخورداره. 

هر هشتگی نسبت به میزان رقابتی که داره با رد کردن یک سری شرایط میتونیم توی تاپ پستش کاندید بشیم و دیده بشیم که برای هر هشتگی با هشتگ دیگه متفاوته. در کل من که خودم رو نمیخوام گول بزنم و با توجه به شرایط خودم باید از هشتگ کوچک، متوسط یا بزرگ استفاده کنم که پیشنهاد من برای پیج هایی که بازدید بالایی ندارند همون هشتگ های کوچک و متوسط هستش که شانس بالاتری برای ظاهر شدن در تاپ پست ها دارند و میتونید نهایت افزایش فالوور واقعی را داشته باشید.

اهرم سازی در هشتگ

وقتی شما از هشتگ های کوچک و متوسط استفاده میکنید علاوه بر این که جذب فالوور هدفمند تری نسبت به هشتگ های بزرگ دارید، در تاپ پست قرار گرفتن هشتگ های کوچک و بزرگ به شما امتیاز و قدرتی میده که راحت تر نو هشتگ های بزرگ تر با رقابت بیشتر بالا بیاید و به قول معروف اهرم سازی میکنید.

اسپمینگ هشتگ ها

در آخر میرسیم به بحث اسپمینگ هشتگ ها و در مورد باید ها و نباید های هشتگ صحبت میکنیم. تا اینجا یاد گرفتیم که کاربرد هشتگ ها علاوه بر افزایش فالوور واقعی چی هستس، انواع هشتگ ها رو شناختیم و متوجه شدیم رقابت در هشتگ ها به چه صورت هستش و چطور توی تاپ پست ها ظاهر بشیم. یه زمانی بود که ما خیلی راحت میتونستیم از هشتگ ها بازدید بگیریم که دیگه فکر میکنم از اوایل سال ۹۸ افت بازدید ها شروع شد و ربات ها رو نتونستیم استفاده کنیم و… الان اگه با روش های قبلی بخوایم از اینستاگرام استفاده کنیم اینستاگرام پیجمون رو بلاک میکنه و در نهایت هم اگه همین طور به تخلف ادامه بدیم پیجمون رو میبنده. این نکته کلی بود ولی در خصوص استفاده نا صحیح از هشتگ ها اینستاگرام ما رو شدو بن میکنه و بازدید پست های ما از هشتگ ۰ میشه! پس خیلی مراقب باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =