آموزش کامل تبلیغات در اینستاگرام (برای صاحبان کسب و کار و مجریان تبلیغات)

تبلیغات در اینستاگرام یکی از دغدغه های اصلی صاحبین کسب و کار و مجریان تبلیغات شده. چون که صاحبین کسب و کار تقریبا متوجه شدند که اینستاگرام چقدر میتونه بهشون کمک کنه تا فروش خوبی داشته باشند و از طرف دیگه شاید خیلی با این برنامه و کار کردن، بخصوص تبلیغات در اینستاگرام آشنایی نداشته باشند و به همین دلیل شاید زیاد نتیجه خوبی از تبلیغات در اینستاگرام نگرفته باشند و شاید هم به دلیل آشنا نبودن با این مسائل سمت اینستاگرام و تبلیغات در اینستاگرام نرفته باشند. از طرف دیگه مجریان تبلیغات هم دغدغه هایی دارند که چکار کنیم تبلیغات حرفه ای تری در اینستاگرام داشته باشیم برای مشتریان خودمون یا این که چکار کنیم تا مشتریانمون نتیجه بهتری بگیرند. (البته که این موارد جزء مشکلات صاحبین کسب و کار هم هست)

قبل از این که از مقدمه شروع کنم، باید بگم که این مقاله مخصوص اعضای ویژه سایت هستش و شما به تمامی ویدیو های آموزشی دسترسی نخواهید داشت. اگه در ادامه دیدید که دسترسی ندارید از پایین صفحه عضویت ویژه تهیه یا وارد حساب کاربری خودتون شوید 🙂

 

 

همون طور که توی ویدیو بالا هم دیدید تبلیغات در اینستاگرام سه فاز داره که ما باید به خوبی این مراحل رو بشناسیم و بدونیم دقیقا باید در هر مرحله چه کار هایی انجام بدیم تا بهترین نتیجه رو از تبلیغات خودمون بگیریم.

قدم اول تبلیغات در اینستاگرام

اولین کاری که ما باید برای تبلیغات در اینستاگرام و اصلا باید قبل از این که کسب و کارمون رو شروع میکردیم انجام میدادیم طرح کسب و کار یا بیزینس پلنه. خب شاید خیلیاتون اسم طرح کسب و کار به گوشتون خورده باشه و باهاش آشنایی داشته باشید ولی اگه آشنایی ندارید توی گوگل سرچ کنید طرح کسب و کار یک صفحه ای. سایت های مختلفی براتون میاره که هر کسی با یه روشی توضیح داده و نمونه های پر شده هم بعضی ها گذاشتند تا استفاده کنید.

پس برای قدم اول تبلیغات در اینستاگرام اگه طرح کسب و کار دارید که هیچی ولی اگه ندارید سرچ کنید و بنویسید. چرا من اصرار دارم قبل از تبلیغ در اینستاگرام حتما بیزینس پلن رو بنویسید؟ برای این که وقتی شما طرح کسب و کار مینویسید دیدتون رو باز میکنه به مسائل. چطور؟ این طوری که شما رو از وسط کسب و کارتون میاره بیرون و کمکتون میکنه از بالا با تسلط خیلی خوبی واقع بینانه به کسب و کارتون و مسائلش نگاه کنید. در کل نوشتن طرح کسب و کار خیلی میتونه به ما توی موضوعات مختلف کمک کنه ولی کمکی که این موضوع به تبلیغات موفق ما در اینستاگرام میکنه اینه که دقیقا میفهمیم به کی میخوایم بفروشیم و مخاطب هدف ما دقیقا کیه.

تبلیغات در اینستاگرام

میخوام یه داستان واقعی براتون تعریف کنم. یه بنده خدایی برای مشاوره تبلیغات داشت باهام صحبت میکرد مربی بدنسازی بود. میگفت که میخوام اینستاگرام رو حرفه ای شروع کنم و تبلیغات در اینستاگرام داشته باشم. من ازش پرسیدم که خب با کی میخوای کار کنی؟ به کی میخوای بفروشی؟ مخاطب هدفت کیه دقیقا؟ برگشت گفت که میدونی خوبی کار من اینه که مخاطب من همه هستن. خانم و آقا رو میتونم برنامه ورزشی و غذایی بدم. گفتم خوب کجا دیدی که یه کسی از قشر ضعیف جامعه برنامه ورزشی و غذایی رو از جایی بگیره که یه کسی از قشر مرفه و پولدار جامعه میگیره؟ درسته که همه نیاز دارن ولی باید بدونیم که با کی دقیقا کار داریم. خانم ها یا آقایون؟ با چه تحصیلاتی؟ با چه شغلی؟ با چه سطح درآمدی و…

 

 

پرسونای مخاطب

  • به من چه کلاس کنکور رو تخفیف گذاشتن
  • به من چه قالیشویی شربت اوغلی شعبه دیگری ندارد 😀
  • به من چه کارواش تخفیف داره من که اصلا ماشین ندارم
  • من اصلا وجترینم، همش تبلیغ کوبیده برای من میفرسته
  • چطوری این مزاحما رو بلاک کنم این تبلیغات مزخرف برای من نیاد؟

این جمله ها چقدر آشناس؟ همه ما برای تبلیغات در اینستاگرام برای خیلی ها این ها رو میگیم و اصلا باعث میشه خیلی از پیج ها رو آنفالو کنیم به خاطر این تبلیغ ها! چرا این اتفاق میوفته؟ بزارید با یه مثال این چرا رو براتون جا بندازم؛ مثلا شما پیج اینستاگرام من رو فالو کردید، به یه دلیلی فالو کردید که حتما به خاطر این بوده که به اطلاعات بازاریابی و فروش اینترنتی یا علاقه داشتید یا نیاز داشتید. پس شما پیج من رو به یه دلیل مشخص فالو کردید. حالا بعد از این که فالو کردید ببینید من دارم در مورد آشپزی مطلب میزارم و میگم بچه ها پکیج آشپزی من شماره ۱ تو خاور میانس! 😀 چی پیش خودتون فکر میکنید و عکس العملتون چیه؟ ۱ بار میبینید رد میکنید، ۲ بار میبینید میگید الله اکبر این مزخرفا چیه و بار سوم یه فحشی هم میدید و بلاک نکنید ۱۰۰% آنفالو میکنید. این اتفاق به این دلیل میوفته که من پرسونای مخاطب رو درست متوجه نشدم و برای اون نیاز مخاطب محتوا تولید نکردم. این اتفاق برای تبلیغات در اینستاگرام مخصوصا تو ایران طبیعیه. مخاطب من خانم های خانه دار هستن میرم تو ورزش۳ تبلیغ میدم میگم چرا فروش ندارم، کلی تبلیغ میکنم آخر سر میبینم هزینه تبلیغم در نیاوردم و بالانس سود و هزینم منفیه. 

قدم دوم تبلیغات در اینستاگرام

یه نکته ای رو من دوباره بگم که نگاه به رایگان بودن این اطلاعات نکن و نبین که من حالا مثل بقیه شروع کردم یه مقاله نوشتم. همین محتوای حتی رایگانی هم که میخونی خیلی براش زحمت کشیدم و حاصل تجربیاتم رو دارم میگم که خیلی براش هزینه شده. اگه میبینی که میگم خودت رو بشناس، اگه میگم کسب و کار و بیزینست رو بشناس، مخاطبت رو بشناس راحت از کنارش رد نشو. خیلی این مسئله توی تبلیغات در اینستاگرام مهمه. خب ما اومدیم تا این جای کار طرح کسب و کارمون رو نوشتیم و فهمیدیم به قول معروف با خودمون چند چندیم که اصلا کی هستیم و داریم چکار میکنیم و مخاطبمون کیه حالا که از اینجا به بعد میخوایم یکم راجع به محتوا صحبت کنیم که من محتوای پیجم قبل از تبلیغ چطور باید باشه، محتوای تبلیغم باید چطور باشه و بعد از تبلیغ چه محتواهایی باید بزارم.

 

 

محتوا پیج قبل از تبلیغ

خب ما فعلا توی اقدامات اولیه و قبل از شروع تبلیغاتیم. اول از همه این رو بهتون بگم که توی تبلیغات اینستاگرامی وقتی شما تبلیغ میکنید و وقتی مخاطب وارد پیجتون میشه به خیلی چیز ها دقت میکنه. از اسمتون گرفته تا عکس پروفایلتون، توضیحات بیو صفحه اینستاگرامتون و تقریبا ۱۵ پست آخر پیجتون. در کل این موارد باید حتما بهش توجه بشه که ما جلوتو تر کامل راجع به عکس پروفایل و بیو و استراتژی های تبلیغ در اینستاگرام صحبت میکنیم. الان صرفا میخوایم به اون محتوا های پیج بپردازیم و در موردش صحبت کنیم که چکار باید کنیم دقیقا.

خب ما ۳ دسته محتوا داریم برای پیجمون:

  1. محتوای آموزشی: این محتوا ها باعث میشه که یه ارزش افزوده ای برای مخاطب ایجاد و جذبش میکنیم و به قول معروف این کاره بودنمون رو نشون میدیم. (نشون دادن تخصص، علاقه مند کردن و ایجاد نیاز)
  2. محتوای فروش: محتوا برای معرفی و صحبت در مورد محصول یا خدماتی که برای ارائه داریم. (مخاطب بفهمه که شما دقیقا چکار میکنید و فقط آموزش نمیدید و یه محصول و خدماتی هست)
  3. محتوای دعوت به اقدام: محتوایی که بعد از ۲ مرحله بالا اتفاق میوفته که مخاطب جذب شده، علاقه مند شده، الان موقع خرید کردنه (فروش)

حالا که با این مدل های محتوا آشنا شدیم مسیر برامون روشن تر شد که باید چکار کنیم. من باید شروع کنم به تولید محتوای با کیفیت و جذاب. یهو بر نداری تو یه روز ۱۵ تا پست بزاری سریع بری سراغ تبلیغ! من حداقل میگم که از همین الان که تصمیم به تبلیغ داری روزی ۱ پست بزار و حد اقل ۳ هفته درست کار کن بعد برو سراغ تبلیغ که محتوات یکم شکل بگیره. 

نکته مهم: اگه به هر دلیلی یکی از این مراحل رو انجام ندی، مخصوصا محتوا درست حسابی نداشته باشی تو بهترین حالت پولت رو آتیش زدی چون بدتر این تبلیغ کاری میکنه با صورت بخوری زمین!

روش محتوا گذاری

این ۳ مرحله ای که باهاش آشنا شدی رو باید به ترتیب بری جلو فقط یه نکته ای که هستش میتونی مرحله ۲ و ۳ رو با هم ترکیبش کنی. از الان شروع میکنی به تولید محتوای ویدیویی روزی یک پست منتشر میکنی، اگه هم زیاد اطلاعات راجع به بازاریابی ویدیویی نداری مقاله ۰ تا ۱۰۰ بازاریابی ویدیویی رو بخون. وقتی روزی ۱ محتوا منتشر کنی میشه هفته ای ۷ پست. حالا از این ۷ محتوا باید حداقل ۵ تا محتوای آموزشی باشه و ۲ تا محتوای فروش و دعوت به اقدام. به همین صورت ادامه میدی تا حداقا ۱۵ یا ۲۰ پست میری جلو تا بعد تازه برسیم به اول راه تبلیغات. من یکم سخت میگیرم و شاید که نه حتما برات سخت میشه ولی بدون که ۱۰۰% نتیجه فوق العاده ای میگیری که بعدا میفهمی. 🙂

 

 

ورود ممنوع
ادامه این بخش مخصوص کاربران ویژه سایت هستش و متاسفانه شما دسترسی به این بخش را ندارید 🙁
برای دیدن این بخش وارد حساب کاربری خودتان شوید یا اشتراک ویژه تهیه کنید 🙂
با عضویت ویژه به بسیاری از مقالات و ویدئوهای آموزشی در حوزه بازاریابی اینترنتی و تولید محتوا دسترسی خواهید یافت!
مطالب غالباً موضوع مشاوره‌های کاربردی در حوزه بازاریابی و فروش و تبلیغات اینترنتی و نتیجه تجربه عملی در موقعیت های مختلف است که می‌توانند در راه‌اندازی و بهبود کسب و کارتان مفید باشند.
تمامی محتواهای ویژه برای کلیه اعضاء قابل مشاهده است. در صورت جذابیت موضوعات می‌توانید برای ثبت‌نام ویژه اقدام کنید. تفاوت سه سطح کاربری ویژه تنها در مدت زمان استفاده از حساب کاربری است. هر هفته حداقل ۳ تا ۴ فایل ویژه آپلود می‌شوند.

برای عضویت کلیک کن!
ورود به حساب کاربری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + دوازده =