تبلیغات به روش دیجیتال مارکتینگ و اهمیت آن

گروه تبلیغاتی پارسا افشاری

 دیجیتال مارکتینگ یکی از دغدغه های انسان های امروزی است، با گذشت زمان و ورود به دنیای رنگارنگ اینترنت و ایجاد باز های خرید و فروش در اینترنت و اپلیکشن های مختلف مثل تلگرام و اینستاگرام و … دنیای مارکتیک از زندگی ما جدایی نا پذیر است.

بدون شک با این موضوع رو به رو شده اید که برخی از افراد نسل های قدیم تاسف از دست دادن اشکال سنتی روزنامه، مقالات و کتاب ها را می خورند، و بازار های سنتی را از بازار های دیجیتالی بهتر و قابل اعتماد تر می دانند اما نسل جدید با دنیای اینترنت و در گیر شدن با تلفن های هوشمند و تلفن همراه و کلیه وسایل کوچک و بزرگ دیجیتال  بی صبرانه منتظر ابعاد دیگر دنیای دیجیتال می باشند.

Digital Marketing چیست؟

Digital Marketing یا دیجیتال مارکتینگ به تمامی فعالیت هایی گفته می شود که در جهت تبلیغات از طریق اینترنتی محصولات و یا خدمات با استفاده از ابزارهای دیجیتالی و رسانه ای صورت می گیرد، گفته می شود. این یک تعریف بسیار ساده از دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتالی است در واقع دیجیتال مارکتینگ خیلی گسترده تر از دیگر روش های بازاریابی در کسب و کارهای سنتی می باشد. بازاریابی دیجیتال یعنی استفاده از وسایل و ابزارهای دنیای بزرگ اینترنت و دنیای دیجیتال برای انجام بازاریابی خدمات و محصولات می باشد.این روش از بازاریابی بیشتر وابستگی به رسانه های دیجیتالی مثل شبکه های اجتماعی نظیر تبلیغات اینستاگرام و تلگرام می باشیم. استفاده از شبکه های اجتماعی به نوعی به بازاریابی دیجیتالی ما کمک می کنند. حال فرقی نمی کند بازاریابی ما در شبکه های اجتماعی به صورت رایگان یا شامل هزینه باشد.

با وجود رسانه های اجتماعی محبوب و مورد قبولدر بین کسی به حرف شما اهمیت نمی دهد. بیشتر به حرف افراد فعال  در شبکه های اجتماعی توجه می شود. بیشتر افراد و فعالان در رسانه های اجتماعی به کامنت ها توجه می کنند و همین بهترین تبلیغ شما می شود. پس توجه کنید به خاطر همین موضوع هم که شده است باید برای تبلیغات از رسانه های دیجیتالی استفاده کنید. در واقع هر کسب و کاری  های امروزی برای دوام آوردن در بین رقیبان خود باید در رسانه های دیجیتال حضور داشته باشد.

اهمیت دیجیتال مارکتینگ و بازار یابی دیجیتال

در بازاریابی با استفاده از ابزارها و تکنیک های دیجیتال مارکتینگ جدا از تاثیر بالا ، شما را تشویق می کند  تا به توسعه و رشد کسب ‌و کار خود نیز بیش تر بپردازید. در ادامه برای شما از اهمیت های دیجیتال مارکتینگ را خواهیم گفت:

  • پیشرفت و نفوذ روزافزون تکنولوژی در جامعه های انسانی
  • ایجاد کنجکاوی و کاووش مشتریان درباره نظرات دیگران علاوه بر نظر خود شما
  • راه آسان برای دریافت بازخورد از مشتریان و بازدید کننده ها (دوطرفه شدن تعاملات)
  • نسل های نوجوان و جوان پرتعداد کشور ها
  • گرایش رو به پیشرفت به آنلاین بودن افراد و اتفاقات
  • هزینه های نسبی کمتر
  • سنجش های آسان نتایج و میزان بالای بازگشت سرمایه (ROI)
  • رشد روز افزون درآمدزایی
  • کمک به توسعه و پیشرفت برند

ابزار های دیجیتال مارکتینگ چیست؟

  1. بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو  مختلف و تبلیغات اینترنتی(SEO)
  2. بازاریابی های محتوا سایت تولیدی (Content Marketing)
  3. استفاده از شبکه های اجتماعی در دیجیتال مارکتینگ(Social Media)
  4. بازاریابی های ایمیلی (Email Marketing)
  5. بازاریابی های ویدئویی (Video Marketing)
  6. بازاریابی های چریکی (Guerrilla Marketing)
  7. تبلیغ های اینترنتی و استفاده از نت(Internet advertisement)

2 دیدگاه برای “تبلیغات به روش دیجیتال مارکتینگ و اهمیت آن

  1. اشتراک‌ها: تبلیغ در اینستاگرام، آموزش تبلیغات موثر و برند سازی توسط اینستاگرام - گروه تبلیغاتی پارسا افشاری

  2. اشتراک‌ها: آینده انواع کسب و کار اینترنتی - گروه تبلیغاتی پارسا افشاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + هشت =