۰ تا ۱۰۰ کسب درآمد از اینستاگرام

بازاریابی اینستاگرام

سلام، امیدوارم که حالتون خوب باشه. قبل از این که شروع کنید به خواندن این پست، به این نکات دقت کنید.

اول این که اینجا شما به صورت رایگان یاد میگیرید که چطور از اینستاگرام کسب درامد داشته باشید. چه محصول یا خدمات برای ارائه داشته باشید، چه 

نداشته باشید. پس نگران نباشید چون این مقاله مختص شماست!

تمامی این مطالبی که اینجا به صورت رایگان در اختیار شما قرار داده میشه با قیمت بالایی در کلاس ها و سمینار های دیگر فروخته میشود.

پس راحت از کنار این مطالب نگذرید!!!

دومین نکته این هستش که این پست به صورت منظم آپدیت میشه و مطالب جدیدی به آن اضافه میشه، پس به این مقاله سر بزنید و دانش خودتون رو 

به روز کنید.

نکته آخر این که اگر حوصله خواندن متن را ندارید، ویدیو های داخل این نوشته تماما به نکات تایپ شده اشاره میکند و کامل به شما آموزش میدهد 🙂

با آرزوی موفقیت و کسب درامد بالای شما از اینستاگرام، پارسا افشاری

امروزه فروش کالا به روش های مختلفی صورت می گیرد. یکی از روش های فروش انواع کالا با نمونه های مختلف فروش اینترنتی می باشد که بسیاری از افراد با استفاده از آن به فروش اقدام می نماید. گفتنی است جیدال مارکتینگ یا فروش این کالا به صورت اینترنتی از اهمیت خاصی برخوردار می باشد و همین موضوع باعث شده تا بسیاری از افراد نسبت به استفاده از آن اقدام نمایید. ما در این مطلب قصد داریم تا چگونگی فروش کالا به صورت اینترنتی راه حل برای دو دسته افراد مورد بررسی قرار دهیم دسته اول کسانی هستند که هنوز با فروش انواع کالاها به صورت اینترنتی و تبلیغات در فضای اینترنت آشنا نمی باشند ولی دسته دوم کسانی هستند که نمی دانند و پول درآوردن از فضای اینترنتی و موبایل به صورت فروش اینترنتی امکان پذیر می باشد. چنانچه قصد انجام این کار را دارید با ما تا پایان همراه باشید تا با نکات مختلف در این مورد آشنا شوید.

فروش اینترنتی و مزایای آن

امروزه استفاده از فروش اینترنتی هم برای افرادی که قصد فروش کالا و هم برای کسانی که برای خرید کالا اقدام می نمایند، از مزایای بیشماری بهره مند می باشد. امروزه استفاده از فضای اینترنتی موجب کسب درآمد خواهد شد. لذا بسیاری از افراد از دیجیتال مارکتینگ و فروش اینترنتی انواع کالاها اطلاع ندارند و نمی دانند چه مزایایی را به همراه دارد. تصور کنید که با موبایل خود برای انجام خرید یک کالا اقدام کنید، مطمئنا شما می توانید برای انجام آن خرید در هر زمان و هر مکانی این کار را انجام دهید. پس این موضوع موجب می شود که شما با بهترین روش نسبت به خرید انواع کالاها اقدام نمایید. خرید اینترنتی دارای مزایایی چون کاهش زمان، کاهش هزینه و انتخاب بهتر را دارد. امروزه سایت های مختلفی در ایران موجود می باشند که فروش انواع کالاها را در قالب قوانین کشور به افراد ارائه می ‌دهند. می توان گفت فروش اینترنتی در ایران مدت ها است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار شده و بسیاری از افراد نسبت به ایجاد کسب و کارهای اینترنتی و خرید اینترنتی اقدام می ‌نمایند.

بازاریابی اینستاگرام

برای فروش اینترنتی از کجا شروع کنیم

خیلی از افراد هستند که برای انجام کارهای اینترنتی و ایجاد فضای دیجیتال مارکتینگ اقداماتی را انجام داده اما تا به حال موفق نشده اند. دلیل این ماجرا این است که این افراد به صورت معکوس حرکت می ‌کنند و یا به اصطلاح کار این افراد روی تردمیل دویدن است و تنها درجا می زنند. دلیل این درجا زدن این است که اصول کار را بلد نیستند. به طور مثال سایت های مختلفی در ایران موجود هستند که در ابتدا با استفاده از یک قالب ساده و فروش انواع وسایل به درد نخور و دست دوم کار خود را شروع کرده و امروز به عنوان یک برند در زمینه دیجیتال مارکتینگ و فروش کالاهای اینترنتی در ایران محسوب می شوند. دلیل موفقیت این برندها به دلیل آن است که اصول این کار را به صورت مدون طی نکرده و راه های انجام فروش های اینترنتی را یاد نگرفته اند. یک راه اصولی برای انجام فروش کالاها به صورت اینترنتی، این است که در ابتدا یک بازاریابی مناسب برای کسب و کار خود داشته باشید و با استفاده از ساز و کارهای مختلف نسبت به انجام آن اقدام نمایید. به طور مثال بازاریابی اینستاگرامی و از طریق شبکه های مجازی می ‌تواند در تحقق اهداف شما تاثیرگذار باشد. سعی کنید قبل از ایجاد یک دیجیتال مارکتینگ از افرادی که در این زمینه دارای سلیقه و علم کافی می باشند استفاده کرده و نسبت به ایجاد فروشگاه اینترنتی خود اقدام نمایید.

بازاریابی اینستاگرام

بازاریابی آنلاین به عنوان بهترین گام برای فروش اینترنتی  

همانطور که در متون بالا گفته شد، یکی از روش های استفاده از سایت های فروش اینترنتی برای ارائه کالا، بازاریابی آنلاین می باشد. شما برای بازاریابی آنلاین می توانید از طریق شبکه‌ های مجازی، مانند اینستاگرام، تلگرام و یا فضای اینترنتی به انجام آن اقدام نمایید. به طور مثال شما می ‌توانید سایت‌ های پربازدید ایران را به عنوان یک مکان برای تبلیغات خود مورد استفاده قرار داده و تبلیغ سایت خود را در آنها بگذارید و لینک سایت را به آن داده تا پس از کلیک بر روی آن به آدرس اینترنتی شما مراجعه نمایند. کسانی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارند و حوزه آنلاین را برای فروش کالاهای خود استفاده کرده اند، باید سعی کنند تا با یک بازاریابی درست، نسبت به افزایش فروش خود اقدام نمایند. بعضی از افراد در ابتدا تمام این تلاش‌ ها را انجام می دهند، اما به جواب نمی رسند و ممکن است سرد بشوند. در این مورد توصیه ما این است که سعی کنید با استفاده از بازاریابی آنلاین و مداوم به فروش بالای دست پیدا نمایید.

بازاریابی اینستاگرام

بررسی سایت فروش کالای اینترنتی در داخل و خارج از کشور

سایت های مختلفی در ایران موجود هستند که فروش اینترنتی را انجام می ‌دهند. اما اینکه این سایت‌ های اینترنتی تا چه مقدار موفق بوده ‌اند، موضوعی است که همواره افراد باید به آن توجه داشته باشند. در این مورد می توان گفت یک سایت، مانند سایت های معتبر و معروف، سال ‌های سال رشد صعودی خود را طی کرده و با استفاده از یک وبلاگ ساده بزرگترین سایت فروش کالا در ایران محسوب می‌ شود. اما یک سایت ممکن است با شروع کردن کاری بسیار قوی و ساز و کار بسیار پیچیده در یک جا متوقف می‌ شود. پس می‌ توان گفت که سایت های مختلف ایرانی باید با استفاده از اصول درست و مداوم فروش اینترنتی، نسبت به  موفقیت خود اقدام نمایند.

بازاریابی اینستاگرام

بازاریابی اینستاگرام از اصلی ترین کارهایی است که باید برای کسب و کار خود انجام دهید زیرا اینستاگرام امروزه به یک محل مناسب برای بیشتر دیده شدن تبدیل شده است و شما می توانید محصولات خود را در اینستاگرام در دید عموم قرار دهید و اگر دارای یک وب سایت فروشگاهی هستید، حضور در اینستاگرام باعث خواهد شد تا بتوانید ترافیک بیشتری را جذب کنید.در اینجا در رابطه با موضوع بازاریابی اینستاگرام صحبت می کنیم و شما را با چند روش فروش در اینستاگرام و بازاریابی در اینستاگرام اشنا میکنیم.

روش اول در بازاریابی اینستاگرام ایجاد تصاویر جذاب

بازاریابی اینستاگرام

از آن جایی که اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی مبتنی بر تصویر است باید به این موضوع توجه کنید که تصاویری را که در اینستاگرام خود قرار می دهید از کیفیت بالایی برخوردار بوده باشد و همچنین از نظر گرافیکی باید تصویر جذاب و گویای محصولی باشد که به آن اشاره می کنید. چرا که وقتی کاربران یک تصویر واضح و گویا را ببینند بهتر می توانند خدمات و محصولات شما را بشناسند و در نتیجه باعث میشود که دنبال محصول مورد نظر کلیک کرده و خرید را انجام دهند.پس به یاد داشته باشید که قرار دادن تصویر با کیفیت در کنار گویا بودن یکی از راه های بازاریابی در اینستاگرام است چرا که باعث جذابیت اکانت شما خواهد شد و اکانت های جذاب هم کاربران بیشتری را جذب میکند.

قرار دادن آدرس سایت در پروفایل اینستاگرام

بازاریابی اینستاگرام

یکی دیگر از راه های بازاریابی در اینستاگرام این است که در پروفایل اینستاگرامی خودتان آدرس وب سایت خود را قرار دهید تا کاربران به این طربق به وب سایت شما هدایت شوند که خود باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد به علاوه این که محصولات خود را میتوانید در اختیار کاربران قرار دهید. یکی از بهترین راه ها این است که در وب سایت خود یک صفحه فرود یا همان لندینگ پیج ایجاد کنید و آدرس سایت در پروفایل را همان آدرس لندینگ پیج قرار دهید.در لندینگ پیج سایت خود هم برای این که کاربران را تشویق کرده باشید بهتر است یک فابل آموزشی و یا یک محصول خوب را به صورت رایگان قرار دهید تا در ازای ثبت نام در سایت بتوانند محصول را دانلود کنند و همین مورد خود شروع بازاریابی شما خواهد شد. چرا که هم ایمیل کاربران را به این ترتیب در اختیار دارید و هم این که ترافیک وب سایت را افزایش داده اید و به علاوه کاربران با ورود به سایت شما محصولات بیشتری را مشاهده می کنند و قطعا هم خرید اتفاق خواهد افتاد.

نوشتن توضیحات مفید و مختصر و کاربردی برای محصول در اینستاگرام

بازاریابی اینستاگرام

یکی دیگر از راه های بازاریابی اینستاگرامی و فروش این است که وقتی عکسی را در اینستاگرام قرار میدهید که مثلا تصویر یک محصول و یا تصویری در باب توضیحات محصول است، مطالبی را هم برای این تصویر قرار دهید و از مطالب گویا،مفید و مختصر استفاده کنید و در جملاتی کوتاه توضیح دهید که محصول مورد نظر چیست، به این ترتیب کاربران برای اطلاعات بیشتر به وب سایت مراجعه می کنند و به این ترتیب فروش محصولات شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد که از بهترین روش های بازاریابی اینستاگرامی می باشد.

ایجاد یک bio مناسب

بازاریابی اینستاگرام

یکی دیگر از روش های بازاریابی اینستاگرامی این است که یک بیوگرافی خوب را ایجاد کنید. متاسفانه بسیاری در بخش بیوگرافی یا از خود تعریف می کنند و یا از کسب و کار خود و یا به موارد حاشیه ای می پردازند که این یک اشتباه بسیار بزرگ است چرا که طبق آمار مسائل حاشیه ای و یا تعریفات مصنوعی از خود و یا کسب و کار باعث می شود که کاربران توجه زیادی به پروفایل شما نداشته باشند و در نتیجه بازدیدکنندگان خود را از دست خواهید داد.

راه حل این است که در بخش بیوگرافی اینستاگرام مرتبط با کسب و کار خود بیشتر پاسخگوی سوالات باشید به این شکل که مثلا چرا باید کاربران شما را انتخاب کنند و یا این که خدمات شما چه مشکلی از کاربران را حل خواهد کرد و از این دست مطالب.در این صورت کاربران علاقه مندی بیشتری را به صفحه اینستاگرامی نشان خواهند داد و خود این حالت اگر درست استفاده شود یکی از روش های بازاریابی اینستاگرامی مناسب و خوب است.

استفاده از ویدیو های اینترو و جذاب

بازاریابی اینستاگرام

اینستاگرام علاوه بر این که اجازه می دهد تا تصاویر خود را قرار دهید، می توانید ویدیوهایی را هم در صفحه اینستاگرام قرار دهید که همین مورد باعث شده تا جذابیت و استفاده از اینستاگرام و بازاریابی اینستاگرامی روز به روز بیشتر شود. چرا که شما در یک ویدیوی کوتاه می توانید اطلاعات بیشتری را در رابطه با کسب و کار خود در اختیار کاربران قرار دهید آن هم به صورت های بسیار جذاب. شما باید بتوانید یک بازاریابی اینستاگرامی ویدیوی خوب را تدارک ببینید و ویدیوهایی عالی بسازید.

ساخت ویدیو البته خود یک موضوع بسیار تخصصی بوده و در این مورد بهتر است با افراد فعال در این حوزه به خوبی مشورت کنید و ویدیوهایی که می سازید جذابیت خوبی داشته باشند و به علاوه بتوانند خدمات شما را به کاربران اعلام کنند.در ساخت ویدیوهای مرتبط با معرفی کسب و کار و یا محصولات باید در نظر داشته باشید که ویدیو نباید بلند و آزار دهنده باشد بلکه باید ویدیوها مفید و مختصر بوده باشد و همانطور که گفته شد گویای کامل محصول باشد پس در بازاریابی اینستاگرامی استفاده از ویدیوهای معرفی و جذاب یکی از روش های مناسب بوده و باعث افزایش فالورهای پیج اینستاگرام شما خواهد شد.

در ادامه هم بهتر است بدانید که فروش اینستاگرامی  و همچنین بازاریابی آنلاین از طریق اینستاگرام برای کسب و کار شما بسیار مفید خواهد بود و باعث افزایش فروش شما خواهد شد حالا این که چه دارای وب سایت بوده باشید و یا فقط در خود اینستاگرام فروش داشته باشید. در هر حال دیجیتال مارکتینگ امروزه از مباحث مهم هر کسب و کار آنلاین می باشد و اینستاگرام هم یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ خوب و قدرتمند است که بازاریابی اینستاگرام نام گرفته است.

موضوع مهمی که باید بدانید این است که داشتن یک وب سایت همیشه باعث می شود که مشتریان شما اعتماد بیشتری را به کسب و کار شما داشته باشند و اگر دارای وب سایت فروشگاهی هستید حتما باید برای فروشگاه اینترنتی خود در اینستاگرام هم یک پیج خوب داشته باشید ولی اگر هم وب سایت ندارید هیچ گاه بخش مربوط به آدرس سایت در اینستاگرام را خالی نگذارید و لینک یمی از شبکه های اجتماعی مانند لینکدین را قرار دهید. چرا  همانطور که گفته شد باعث می شود تا اعتماد کاربران به شما بیشتر شود و اعتماد بیشتر کاربران باعث افزایش فروش خواهد شد.

به توجه به چندمطالبی که در رابطه با بازاریابی و فروش اینستاگرامی گفته شد می توانید کسب و کار خود را هرچه بیشتر گسترده تر کنید و اگر وب سایت دارید ترافیک بیشتری را جذف وب سایت خود کرده و شاهد افزایش بازدید ها و در نتیجه افزایش فروش محصولات خود باشد حال چه این که خدمات دیجیتالی ارائه می دهید و یا محصولات فیزیکی را به فروش می رسانید تفاوتی نمی کند و بازاریابی اینستاگرامی کمک زیادی را در رابطه با بهبود کسب و کار به شما خواهد کرد.

با افزایش شبکه های اجتماعی، افراد بسیاری جذب اینگونه از شبکه ها شده اند و این مسئله برای تولیدکنندگان و دارندگان کسب و کار بسیار عالی است زیرا از این طریق می توانند به تبلیغ  و فروش محصولات خود بپردازند. برای فروش تبلیغ در اینستاگرام باید با بازاریابی اینستاگرام آشنا شوید و راه هایی که می تواند به جذب مخاطب و فروش بیشتر محصولات کمک کند را در نظر بگیرید.

انتخاب عکس یکی از مهمترین قسمت ها در بازاریابی اینستاگرام

اولین مسئله ای که در ابتدای امر برای بازاریابی آنلاین باید مد نظر داشته باشید، افزایش و جذب فالوور در اینستاگرام است. اولین مسئله ای که مخاطبان به هنگام دیدن صفحه شما آن را می بینند، عکس اکانت اینستاگرام شما است و این عکس را باید به گونه ای انتخاب کنید تا برای مخاطب و بیننده جذاب باشد. همانگونه که می دانید اکانت های اینستاگرام به دو دسته شخصی و تجاری تقسیم می شوند که به هنگام ساخت اکانت اینستاگرام باید به این موضوع دقت نمایید. اگر شما دارای برند یا کسب و کاری هستید، باید نوع اکانت خود را تجاری انتخاب کنید و اگر صفحه شما شخصی است، باید نوع صفحه را شخصی انتخاب کنید.

پس از انتخاب نوع اکانت، باید عکسی را مطابق با نوع اکانت خود بر روی پروفایل خود قرار دهید. برای اکانت های تجاری می توانید از نام برند، محصولات و عکس مغازه استفاده کنید و برای اکانت های تجاری می توانید از عکس خود برای پروفایل استفاده کنید. نکته ای که باید به هنگام انتخاب عکس به آن دقت داشته باشید این است که عکس خود را با توجه به حوزه کاری خود انتخاب کنید. مثلا افرادی که در حوزه غذا فعالیت دارند می توانند از عکس های فانتزی برای پروفایل خود استفاده کنند و از سوی دیگر کاربری که در حوزه آموزش فعالیت دارد باید عکسی رسمی را بر روی پروفایل خود قرار دهد. بنابراین عکس پروفایل در بازاریابی اینستاگرام بسیار اهمیت دارد و باید به آن دقت نمود.

بازاریابی اینستاگرام

انتخاب نام اکانت، از دیگر قسمت های مهم در بازاریابی اینستاگرام

از دیگر قسمت هایی که باعث افزایش فالوور و بازاریابی اینستاگرام به صورت موثر می شود، چگونگی انتخاب نام اکانت اینستاگرام است. به هنگام انتخاب نام برای صفحه باید مانند انتخاب عکس نکاتی را برای اکانت های شخصی و تجاری در نظر بگیرید. اگر اکانت شما شخصی است می توانید از نام خودتان یا چیزی شبیه به آن برای نامگذاری پروفایل خود استفاده کنید. اما اگر اکانت شما تجاری است، بهتر است از یک نام با مسما که بیان کننده نوع کسب و کار یا نام برند شما است استفاده کنید. در انتخاب نام باید خیلی دقت نمایید زیرا این نام اگر به صورت مناسب و جذاب انتخاب شود در بازاریابی اینستاگرام و فروش محصولات و معرفی برند شما بسیار موثر است. شما باید نامی را برای پیج خود انتخاب کنید که وقتی مخاطبان در اینستاگرام نام مورد نظر را جستجو می کنند صفحه شما به راحتی بالا بیاید. گاهی در انتخاب اسم ممکن است با این پیغام مواجه شوید که این نام تکراری است، در این هنگام نباید نگران باشید زیرا می توانید با اضافه کردن حروفی به پس و پیش اسم مورد نظر، کلمه جدیدی را درست کنید. سعی کنید اسم را خیلی پیچیده انتخاب نکنید زیرا این کار باعث می شود تا صفحه شما به هنگام جستجو از سوی کاربران به سختی پیدا شود.

بازاریابی اینستاگرام

انتخاب بهترین توضیحات کوتاه، از دیگر راه های افزایش فروش اینستاگرامی

یکی دیگر از نکاتی که در دنیای دیجیتال مارکتینگ و اینستاگرام باید به آن دقت کنید، انتخاب یک متن مناسب برای توضیحات صفحه می باشد. توضیحات صفحه که به آن بیو نیز گفته می شود در افزایش فالوور و توجه کاربران بسیار مهم است و در بازاریابی اینستاگرام باید حتما به این نکته دقت کنید. در قسمت بیو باید توضیحات مختصری در مورد کسب و کار یا خودتان بنویسید. این توضیحات باید مختصر و مفید باشند و باید به گونه ای نوشته شود تا مخاطبان از این طریق جذب شده و پیج شما را دنبال کنند.

بازاریابی اینستاگرام

استفاده از لینک در صفحه، از دیگر  راه های بازاریابی اینستاگرام

همانگونه که در قسمت قبل توضیح داده شد، نوشتن یک توضیح یا بیوی جالب و جذاب می تواند در افزایش فالوور بسیار مهم باشد. استفاده از لینک در بیو، سایر پیج های شما را می تواند به مخاطبان معرفی نماید. مثلا اگر وب سایتی دارید می توانید در قسمت بیو لینک وب سایت خود را قرار دهید یا اگر وب سایت ندارید می توانید لینک تلگرام خود را در بیو قرار دهید. از این طریق مخاطبان علاوه بر اینستاگرام از پیج های دیگر شما نیز می توانند بازدید کنند و همین باعث افزایش فروش و معرفی کسب و کار شما می شود. حتی اگر اپلیکیشنی نیز دارید می توانید لینک آن را در این قسمت بگذارید. در نوشتن لینک باید دقت کنید که لینک نباید خیلی بلند باشد و آن را باید به صورت مختصر و مفید در این قسمت قرار دهید.

بازاریابی اینستاگرام

هشتگ ها از مهمترین راه های افزایش فالوور و بازاریابی اینستاگرام

بدون شک هشتگ ها به همان اندازه که جذابیت یک صفحه در اینستاگرام برای افزایش فالوور اهمیت دارد، مهم هستند. وقتی شما یک پست جدید در پیج خود قرار می دهید، باید هشتگ هایی برای آن انتخاب کنید که انتخاب درست این هشتگ ها می تواند باعث افزایش فالوورها و بازدیدکنندگان از صفحه شما شود. هشتگ ها به دو صورت متغیر و ثابت وجود دارند. هشتگ های ثابت برای یک کار به صورت ثابت و همیشگی وجود دارند و در همه پست ها از این هشتگ ها باید استفاده شود. اما هشتگ های متغیر بر حسب نوع پستی که نوشته می شود تعیین می شود.

بازاریابی اینستاگرام

جمع بندی این بخش

در این مقاله در رابطه با مهمترین چیزهایی که باعث افزایش فالوور و دیده شدن پیج شما در اینستاگرام می شود، صحبت شد. شما می توانید همه این کارهایی که در این مقاله راجع به آن صحبت کردیم را از طریق ربات اینستاگرام انجام دهید. شما می توانید این ربات را به صورت آزمایشی تست کنید تا با نحوه کار آن آشنا شوید. برای شروع کار و افزایش فالوور، ابتدا پیج مخصوص به خود را درست کنید و نام و عکسی مناسب به همراه یک بیوی جذاب را برای آن انتخاب کنید. سپس با گذاشتن پست های جذاب و در نظر گرفتن هشتگ های پرطرفدار و مناسب، فالوورهای خود را بالا ببرید.

اگر به فکر افزایش درآمد روزافزون خود هستید، یکی از راه هایی که امروزه بسیار مورد استقبال افراد برای تبلیغ محصولات و خدمات متنوع خود قرار گرفته از طریق بازاریابی اینستاگرام است. اینستاگرام امروزه به عنوان یکی از نرم افزارهای رسانه ای شناخته شده که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. افراد با اشتراک گذاری عکس های خود دیگران یعنی دوستان و آشنایان خود را از وضعیت و موقعیت فعلی خود می توانند آگاه کنند. ما در این مقاله شما را با بر برخی از ویژگی های کاربردی این نرم افزار محبوب آشنا خواهیم کرد؛ با ما تا پایان این متن همراه باشید.

بازاریابی اینستاگرام

آشنایی با نرم افزار کاربردی اینستاگرام

اینستاگرام برنامه ای محبوب با طرفداران بسیار که امروزه مورد استقبال بسیاری از افراد در سراسر جهان قرار گرفته است. این برنامه با قابلیت به اشتراک گذاری عکس و فیلم های کوتاه مدت امکان ارتباط تصویری با سایر افراد را فراهم می کند. هر فرد می تواند با باز کردن یک اکانت برای خود به عضویت این نرم افزار درآمده و در صفحه شخصی یا عمومی خود با پذیرش درخواست دوستان و آشنایان، عکس ها و فیلم های خود در قالب پست یا داستان کوتاه مدت (استوری) به همراه بیان احساسات خود با آن ها به اشتراک گذاشته و حتی امکان برقراری پیام متنی نیز در صفحه دایرکت با هریک از افراد وجود دارد. دوستان و آشنایانتان می توانند بعد از مشاهده عکس یا فیلم مورد نظر شما، از طریق بخش کامنت ها نظر خود را در زیر آن عکس به ثبت برسانند. این نرم افزار به دلیل طرفداران بیشمار خود امروزه به عنوان یکی از فروشگاه اینترنتی آنلاین برای ارائه محصولات و خدمات گوناگون در بین افراد شناخته می شود.

بازاریابی اینستاگرام

منظور از دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینستاگرام چیست؟

شما می توانید تعداد فالوورهای صفحه اینستاگرام خود را با روش های مختلفی نظیر ربات های اینستاگرامی و با صرف هزینه هایی بسیار کم افزایش دهید. البته باید گفت اینگونه روش افزایش فالوور، کیفیت زیادی نداشته و ممکن است افراد با ریزش فالوور در یک صفحه نیز مواجه شوند. اما یکی از روش های کاربردی و مهم که بسیار مورد اعتماد و استقبال کاربران مختلف قرار گرفته ارائه یک محتوای تبلیغاتی مناسب برای تبادل و عرضه خدمات، محصولات متنوع است. دیجیتال مارکتینگ یکی از راه های افزایش درآمد به صورت اینترنتی و آنلاین است که تنها با تبلیغ محصول و خدمات خود در اینترنت با پیام رسان های گوناگون می توان با تعداد کثیری از افراد ارتباط برقرار کرد و درآمد خود را افزایش داد. بازاریابی اینستاگرام نیز یکی از بخش های دیجیتال مارکتینگ است که افراد بسیاری با ساخت صفحات تبلیغاتی و اشتراک گذاری یک محتوای تبلیغاتی مناسب از محصولات خود می توانند به صورت آنلاین و اینترنتی نیز با سایر افراد در سر تا سر جهان ارتباط برقرار کرده و در صورت تمایل آنان نسبت به خرید آن محصول، درآمد خود را افزایش دهند.

بازاریابی اینستاگرام

به طور پیش فرض تصور کنید که شما در ابتدا با کمک ربات های اینستاگرامی توانسته اید چیزی در حدود ۱۰K فالوور برای صفحه خود جذب کنید اما اکنون برای این که این تعداد فالوور ریزش نداشته باشد و تعداد آن ها نیز افزایش یابد باید محتوای صفحه تبلیغاتی بسیار کاربردی و با کیفیت باشد.

نحوه بازاریابی آنلاین در اینستاگرام

افراد در بازاریابی اینستاگرام یا فروش اینستاگرامی باید در درجه نخست پس از ورود و عضویت در اپلیکیشن اینستاگرام خود صفحه ای برای تبلیغ و معرفی محصولات خود بسازیم. سپس برای افزایش کاربران پیج خود و تبلیغ محصولات به دو روش زیر اقدام می کنیم:

بازاریابی اینستاگرام

  • تبادل اطلاعات برای تبلیغ صفحات اینستاگرامی در پیج های مختلف
  • پرداخت هزینه بابت اشتراک گذاری کلیپ و عکس تبلیغاتی پیج مورد نظر در یک پیج های معروف برای مدت زمانی مشخص

هر یک از این دو روش تبلیغاتی باعث میشوند که فالوور پیج های مختلف با مشاهده این تبلیغ در صورت علاقمندی پیج مورد نظر را فالو کنند و به این ترتیب افزایش تعداد فالوورهای یک پیج به منزله بازاریابی اینستاگرامی موفق خواهد بود.

معرفی برخی سایت برای تبلیغ در بازاریابی اینستاگرامی 

در این قسمت برخی سایت هایی را که با پرداخت هزینه ای مشخص می توانید پیج خود را به صورت گسترده تبلیغ کنید یا با تفاهم طرفین پیج های تبلیغاتی موجود در این سایت ها می توانید به تبادل و اشتراک گذاری محتوای هر یک برای تبلیغ بپردازید. در چنین شرایطی تبلیغات به صورت دو طرفه بوده و در صورت عدم موافقت پیج مقابل می توانید با پرداخت هزینه ای به آنها برای بازاریابی اینستاگرامی خود تبلیغ کنید. از جمله سایت های پرطرفدار که انواع پیج های مختلف در آن وجود دارند و بسیار برای بازاریابی اینستاگرامی شما مناسب است؛ شامل :

بازاریابی اینستاگرام

  • سایت دیدوگرام (Didogram.com)
  • سایت چندکا (chandka.ir)
  • سایت کاردرست (kardorost.com)
  •  و … .

هر یک از سه سایت معرفی شده با ارائه ایده های جالب برای تبلیغ پیج مورد نظر در بازاریابی اینستاگرامی بسیار کاربردی و مفیدی هستند.

معیارهای مورد نظر برای دیده شدن پست در بازاریابی اینستاگرام

اکنون برای دیده شدن یک پست در اکسپلور باید یک سری از معیارها را برای نمایش پست مد نظر خود قرار داد؛ این معیارها شامل:

  • پیج های فالو شده
  • پست های لایک شده
  • پست های لایک کرده

هر یک از این ۳ معیار مهم باعث تماشای پست ما در اکسپلور توسط سایرین خواهد شد. لذا برای مشاهده پیج خود در صفحه اکسپلور اینستاگرام باید پست تبلیغاتی ما از برخی ویژگی ها برخوردار باشد که با الگوریتم اکسپلور اینستاگرام همخوانی داشته باشد. این ویژگیها باعث می شود که پست ما برای کاربرانی که ما آن ها را فالو نداریم نیز نشان داده شود. 

بازاریابی اینستاگرام

در درجه اول باید با ارائه یک محتوای مناسب افراد را درگیر صفحه خود کرده و در صورت علاقه مندی او برای فالو کردن پیج مورد نظر و دنبال کردن پست های این صفحه اقدام کند. در مرحله بعد باید توجه داشته باشیم که پست خود را در بهترین زمان و شرایط ممکن به اشتراک گذاشته تا در ساعاتی که کاربران  بیشترین حضور فعال را در این برنامه کاربردی داشته؛ معمولا به طور متوسط ۸ تا ۱۰ شب یا روزهای جمعه به خوبی پست ما نمایش داده شود. همچنین امکان کال تو اکشن یا کامنت گذاری مخاطبان در پست خود بسیار تاثیر بسزایی در بازاریابی اینستاگرامی دارد؛ به طور مثال از افراد بخواهید در بخش نظرات در صورت علاقه مندی نسبت به محتوا دوستان خود را تگ کرده و آنان را نسبت به چنین محتوایی آگاه کنند و یا نظرشان را درباره محصول یا خدمات ارائه شده در عکس یا کلیپ بگویند. از سویی دیگر استفاده از اعتبار پیج های دیگر با تگ کردن افراد فعال در آن زمینه کاری (سلبریتی – اینفلوئنسر) به دلیل تعداد بالای فالوورها و قدمت بالای پیجشان بسیار در بازاریابی اینستاگرام به نفع ما خواهد بود. هشتگ های ثابت و متغیر برندهای پرطرفدار اینستاگرام نیز تاثیر به سزایی بر کسب و کار و دیده شدن پیج در اکسپلور اینستاگرام خواهد داشت. در واقع هنگام انتشار یک پست هر چه میزان لایک ها و کامنت های آن در نیم تا یک ساعت اول بالا باشد و تعداد زیادی آن پست را سیو یا فوروارد کنند؛ باعث می شود که پست مورد نظر به وسیله هشتگ هایی که در آن استفاده شده در تایپیست اکسپلورر افراد قرار گیرد.

نکات مورد توجه در دیجیتال مارکتینگ یک صفحه اینستاگرامی

اما نکته ای مهم که همواره بهتر است در بازاریابی اینستاگرام به آن توجه شود، پیج مورد نظر باید حداقل تعداد  K10 توسط ربات ها عضو گیری داشته تا بتوان در ابتدا با هزینه ای به نسبت پایین تر فروش خود را آغاز کرده و سود حاصل از این کار را برای تبلیغ صفحه خود صرف کنید تا همزمان با تعداد فالوور های پیجتان، به تدریج فروش محصولات و خدمات ارائه شده افزایش یافته و درآمد قابل قبولی از طریق بازاریابی اینستاگرامی خود کسب کنید.

یکی از مهمترین قسمت های مورد توجه در بازاریابی اینستاگرام بعد ساخت یک صفحه یا اکانت تبلیغاتی این است که از چه راهکارهایی می توان علاقه مندی مخاطبان را نسبت به پیج کاری خود را سنجید و تعداد فالوورهای پیج تبلیغاتی خود را افزایش داد. به عبارت دیگر از چه محتوایی استفاده کنیم که ضمن کیفیت و جذابیت آن، بتوان تعداد فالوورها را افزایش و در نهایت فروش خود را به بالاترین حد ممکن رساند. در این مقاله ما شما را با بخشی از راهکارها و استراتژی های موجود درباره افزایش تعداد فالوورهای یک پیج برای فروش بیشتر محصولات و خدمات آن آشنا خواهیم کرد؛ با ما تا پایان این متن همراه باشید.

بازاریابی اینستاگرام

منظور از دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینستاگرام چیست؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ارتباطات در زندگی انسان ها و راه های بر طرف کردن بخشی از نیازهای آنان تغییرات چشمگیری به وجود آمده است. دنیای نامحدود و پیشرفته اینترنت این امکان را برای انسان ها فراهم کرده تا از طریق سایت ها و نرم افزارهای پیام رسان نظیر تلگرام، اینستاگرام و … بتوانند کسب و کار خود را رونق داده و از این راه نیز درآمد زایی بالایی داشته باشند. دیجیتال مارکتینگ در واقع سیستمی برای فروش یا معرفی خدمات و محصولات گوناگون است تا افراد بتوانند با فروش آنلاین و بی واسطه محصولات خود را به سایرین معرفی کرده و سفارشات آنان را دریافت کنند. اینستاگرام به عنوان یکی از اپلیکیشن های کاربردی و پرطرفدار در جهان است که تعداد زیادی از افراد این کره خاکی این نرم افزار را بر روی گوشی های هوشمند خود حتما نصب کرده اند. در واقع این نرم افزار کاربردی با قابلیت به اشتراک گذاری عکس و کلیپ های کوتاه و امکان ارتباط با سایر دوستان و آشنایان خود امروزه به فضایی برای کسب درآمد اینترنتی و بازاریابی آنلاین تبدیل شده است. برای اینکه یک پیج تبلیغاتی در اینستاگرام بتواند به بهترین شکل ممکن برای سازنده آن اکانت مثمر ثمر واقع شود؛ باید همواره نکاتی را رعایت کنند تا نتیجه دلخواه کسب شود؛ ما در این مقاله به برخی از استراتژی های مورد نیاز برای بازاریابی اینستاگرام به شکل درست و کاربردی خواهیم پرداخت.

بازاریابی اینستاگرام

 افزایش تعداد فالوور های یک پیج تبلیغاتی در بازاریابی اینستاگرام

همانطور که در قسمت های قبل نیز به آن اشاره شد، در بازاریابی اینستاگرام برای افزایش تعداد فالوور های یک پیج راه های گوناگونی نظیر استفاده از ربات ها و … وجود دارد؛ اما مهمترین نکته در این بخش نگه داشتن این فالورها و جلوگیری از ریزش آنها خواهد بود. در واقع استفاده از یک محتوای مناسب، کاربردی، مفید و جذاب ممکن است سبب جلب توجه بسیاری از افراد شده و ضمن علاقمندی آن ها با عضویت آن ها در آن پیچ هم به تعداد فالوورها افزوده خواهد شد و هم میزان فروش محصولات و خدمات به همان نسبت افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین باید از راهکاریی برای تبلیغ پیج خود و  مشاهده آن توسط کاربران در بازاریابی اینستاگرام استفاده کرد که از جمله این استراتژی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بازاریابی اینستاگرام

نمایش پست در بالاترین بخش تایم لاین اینستاگرام :

با این روش کاربر به محض ورود به برنامه اینستاگرام خود پست مورد نظر را مشاهده و در صورت علاقمندی با آن درگیر خواهد شد. نمایش پست ها در بخش تایم لاین اینستاگرام بر خلاف نظر عده کثیری از کاربران تصادفی نبوده و ربات های هوشمند اینستاگرامی این امکان را برای افراد فراهم کرده اند تا چیزی برایشان در این صفحه به نمایش گذاشته شود که آن فرد علاقمند به دنبال کردن آن موضوع است.

بازاریابی اینستاگرام

معیارهای مورد نظر در نمایش پست در بالاترین بخش تایم لاین برای فروش اینستاگرامی:

همانطور که اشاره شده نمایش پست ها در تایم لاین به صورت تصادفی نبوده و بر اساس یک روال منطقی باید به شدت در انتخاب نوع محتوا و کیفیت آن توجه کرد؛ به صورتی که محتوا مورد نظر برای مخاطبان جذاب و دوست داشتنی باشد. لذا برای اینکه در هنگام بازاریابی اینستاگرام پست مورد نظر شما در قسمت انتهایی تایم لاین قرار نگیرد، باید معیارهایی را در نظر گرفت که از جمله آن ها می توان به :

بازاریابی اینستاگرام

  • میزان درگیری مخاطب با موضوع کسب و کار مورد نظر: منظور از کلمه درگیری در این قسمت همان میزان لایک ها، کامنت ها ، شیر، سیو یا فوروارد مخاطبان نسبت به پست تبلیغاتی مورد نظر در بازاریابی محتوایی است.
  • سرعت درگیر کردن مخاطب با پست مورد نظر:  یعنی بر اساس محتوای جذاب پست مخاطبان در چه بازه زمانی ( نیم تا یک ساعت اول) بعد از گذاشتن پست مورد نظر، نسبت به آن واکنش نشان می دهد. به عبارت دیگر، تعداد لایک ها، کامنت ها و … کاربران در نیم ساعت اول چه میزان خواهد بود.
  • زمان صرف شده توسط کاربر بر روی پست مورد نظر: یعنی هنگام اشتراک گذاری یک پست تعداد بازخورد ها توسط مخاطبین بالا باشد؛ بدون شک موجب ارتقا و نمایش پست در قیمت های بالایی تایم لاین خواهد شد. اما در نمایش یک پست پنج دقیقه ای در ۶ اسلاید، چنانچه تعداد زیادی از کاربران تنها ۲۰ ثانیه از این فیلم ۵ دقیقه ای را مشاهده کرده و بلافاصله برای تماشای کلیپ بعدی اقدام می کنند، بنابراین در بازاریابی اینستاگرام به شدت بر روی پست مورد نظر تاثیر گذاشته و آن ویدئو افت و در قسمت های پایین تایم لاین اینستاگرام نمایش داده خواهد شد.
  • میزان علاقمندی کاربران نسبت به پیج شما: علاقه یک کاربر نسبت به موضوع و محتوای یک پست در واقع سبب درگیری و بازخورد او خواهد شد؛ یعنی اگر کاربری نسبت به پیج شما علاقه نشان داد و پست های شما را لایک و کامنت می گذاشت، بنابراین در قسمت تایم لاین پست شما جزو نخستین پست هایی است که به محض ورود او برای شما به نمایش گذاشته خواهد شد.
  • میزان جستجوی موضوع پیج شما توسط مخاطبان اینستاگرام: در بازاریابی اینستاگرام یکی از فاکتورهای مهم و تاثیر گذار که به شدت در نمایش پست های شما در قسمت های نخستین تایم لاین است. به عبارت دیگر با جستجوی نام پیج مورد نظر در قسمت جستجوگر اینستاگرام توسط کاربران و ورود به این پیج حتی در صورت عدم وجود هر گونه پست در قسمت تایم لاین، اینستاگرام تشخیص می دهد که چه میزان کاربران نسبت به مشاهده پیج مورد نظر علاقه نشان داده و محتوای آن را در پروفایلش دوست دارند. این میزان سرچ و علاقمندی کاربران برای ورود به این صفحه در واقع نشان دهنده کیفیت و محتوای مناسب آن است و به افرادی که پیج مورد نظر را فالو ندارند نیز در قسمت اکسپلور اینستاگرام نشان داده می شود.

نمایش استوری در بخش های نخستین صفحه اینستاگرام برای فروش اینستاگرامی:

یکی از مهمترین بخش های تشکیل دهنده برنامه اینستاگرام، استوری است. استوری تاثیر فوق العاده ای بر روی فروش و معرفی محصولات پیج کاری شما داشته و باید بدانیم که چه استراتژی هایی را برای نمایش استوری خود به هنگام رفرش یا ورود صفحه اینستاگرام توسط کاربران در اولین بخشها به کار بگیریم.

بازاریابی اینستاگرام

معیارهای مورد نظر در نمایش استوری در اولین بخش اینستاگرام :

 استوری نیز دقیقا مانند اشتراک گذای پست مستلزم توجه به معیارها ریال فاکتور ها و استفاده از ربات هایی است که دیگر زمان انتشار استوری ما در نمایش اولین داستان اینستاگرامی به موضوعی بی اهمیت تبدیل خواهد کرد. این معیارها در بازاریابی اینستاگرام شامل :

  • درگیر کردن مخاطب با پیج مورد نظر از نظر دنبال کردن، ریپلای، فورواردکردن، مشارکت، لایک پست ها و استوری ها
  • تعداد بازخوردهای پست و استوری پیج مورد نظر از نظر درگیری مخاطبان و شرکت آنان در نظرسنجی ها و کوییز های اینستاگرام
  • دیده شدن استوری نسبت به تعداد کلیک

 

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 5 =